Full screen weergave 98 / XP

Status
Niet open voor verdere reacties.

zoomer

Gebruiker
Lid geworden
12 mrt 2003
Sinds ik overgegaan ben van 98 op XP valt me één ding op. De full-screen-weergave van spellen is anders.

De full-screenweergave vanuit XP is zo scherp dat je als het waren fijne horizontale lijntjes ziet. Het nadeel hiervan is dat als je er een tijdje naar gekeken hebt en je kijkt even ergens anders heen de streepjes nog voor je ogen ziet.

De full-screenweergave van dezelfde spellen was bij 98 anders. Daar had je dit fenomeen niet. Ik denk dat het beeld vanuit 98, tja hoe zeg je dat, in photoshop zou je het filter BLUR noemen.

Kan de weergave/omschakeling van venster naar full-screen-mode van spellen vanuit XP ook anders ingesteld worden?

Volgens mij klopt er iets niet met je instellingen. Ik heb nooit streepjes met Windows XP gezien.
Staat de Herz(Hz) instelling wel goed voor jou monitor?

Waarschijnlijk komt dit door de combinatie lagere resolutie plus lage refresh-rate van de monitor. (in spel zelf ingesteld of vanuit Windows)

Dan ga je inderdaad duidelijk lijntjes zien.

Vanuit spellen zelf niets ingesteld (vb Zuma, Caramba).

De streepjes zijn heel fijn maar ze blijven wel in je netvlies hangen :-(

Resolutie 1024x768 Refresh 85hz
Monitor 17" Iiyama hm704utc
!iiyama.jpg

Ik zie het ook wanneer ik de resolutie in windows terugbreng van 1024x726 naar 800x600.

Het is gewoon overdreven scherp. Iemand anders zal er misschien geen last van hebben maar ik merk gewoon dat als ik er even naar heb zitten kijken en dan op een witte muur kijk dat de structuur veel meer op m'n netvlies geplakt blijft.

Je ziet niet echt strepen maar meer de structuur van je monitor ofzo. Wat je bij een hogere resolutie niet ziet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan