Fullscreen lukt niet: iemand met een oplossing?

Status
Niet open voor verdere reacties.

yankeed00dle

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
22 jul 2009
Hallo,

ik heb al op diverse fora in binnen- en buitenland mijn probleem beschreven, maar kan niemand vinden die een oplossing weet.
Mijn punt is dat ik op een website, die ik aan het maken ben, naar een pagina wil gaan waar een fotogallery wordt getoond.
Ik wil dat echter doen in een VOLKOMEN blank scherm, zonder de gebruikelijke menu's, directories, scrollbars etc. etc. en OOK niet de location-bar (waar normaliter de URL staat afgebeeld).
Ik krijg dat maar niet voor elkaar. Velen hebben mij gewezen op de window.open function (die ik ook gebruik, zie code) maar verder dan een advies de "fullscreen"-parameter te gebruiken komen de meesten niet. Ik krijg wel een blank scherm, maar de location-bar blijft zichtbaar.

Voor een live view van het vorenstaande: ga naar http://test01.stichtingmokumonline.nl/index.html en druk op de button "Fotoalbums". Ziedaar, ondanks alle parameters van de functie window.open op NO, nog steeds de location-bar.

Is er iemand die een oplossing weet voor dit probleem?
Voor de liefhebbers: mijn code ziet er als volgt uit:

==============================================================
<head>
<script language="JavaScript">
function FullScreen(theURL) {
window.open(theURL, '', 'height=900, width=1400, left=0, top=0, scrollbars=no, location=no, status=no, menu=no, directory=no');
}
</script>
<head>
=============
en dan in de body:
=============
<body>
<a href="javascript:void(0);"
onclick="FullScreen('/fotoalbum/gallery.html');">Fotoalbums</a>
<body>
=====================================================

Oh ja, ik gebruik Vista en IE 8 als ontw-omgeving.
Alvast bedankt voor je tijd, als je er in wilt duiken en: EEN GRATIS VULLING VOOR JE LUCHTBED voor de juiste oplossing ........:thumb:

Mvrgr,
/Hans

Laatst bewerkt:
Hehe, die luchtbed vulling is voor mij!

zover ik weet is dit een browser-instelling. Het ligt dus aan de browser. Ik meen dat in (en daarin heb ik het getest) FF sinds #3 dit automatisch aan staat, dwz. dat je de locatie-bar standaard niet laat zien. IE8 zal dit dus ook wel hebben. Nieuwere browsers hebben dit meestal namelijk, voor veiligheid (popups wilden nog wel eens foute dingen doen, en dan was de locatie niet te achterhalen etc.)

:thumb:

edit: FF3.5 laat de locatie-bar dus wel zien, FF1.05 dus niet. Voila, bewijs.

Laatst bewerkt:
Hey Vegras Superdude,
bedankt voor je bijdrage....... Dus als ik het goed begrijp is er geen medicijn tegen deze onzin?
Er moet toch ergens een oplossing zijn. Denk aan de vele progamma's (zoals VLC media player en MS DVD player) die met twee mouse clicks een volledig scherm laten zien. Ergens moet daar toch code voor bestaan.......
Maar goed, we zoeken verder..
Nogmaals bedankt voor je bijdrage.
/Hans

PS: dat luchtbed moet nog even wachten, hoor.....:p

Denk aan de vele progamma's (zoals VLC media player en MS DVD player) die met twee mouse clicks een volledig scherm laten zien.
ja, maar we hebben het hier over een website, en niet een los programma. Overgens kan het wel fullscreen (F11 - knop), maar dit is onmogelijk om via een script te doen. De gebruiker moet dus zelf op F11 drukken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan