Fullscreen uitzetten

Status
Niet open voor verdere reacties.

ninjaplayer

Gebruiker
Lid geworden
15 apr 2007
(Hoe) kan ik voorkomen dat spellen in fullscreen gaan? Dat ze links boven van het scherm staan. Sommige spellen hebben geen windowed mode.

WinXP NVidia 7500LE DirectX 9

daar weet ik ook niet zo direct een oplossing voor...

normaalgezien moet je dat inderdaad kunnen instellen maar misschien is het inderdaad zo dat het bij sommige spellen niet mogenlijk is.
waarom wil je dat eigenlijk?

Wat je kan proberen is wanneer je spel opgestart is op het tekentje van windows te drukken.
dan kom je gewoon terug in windows.
In je taskbar heb je dan het venster waarin je kan zien dat bijvoorbeeld ook je map documenten is geopend(het is maar een voorbeeld hé :P)
dan kan je eens proberen--> rechterklik op het venster van je en kiezen voor vorig formaat of wat dan ook

Soms loopt het spel vast en kan ik er niet uit. Ik kan taskmanager wel opstarten maar hij komt niet tevoorschijn.

Al is met ALT + TAB tegelijk geprobeert? Dan springt ie normaal direct terug naar het bureaublad. En Taakbeheer kan je ook met Ctrl+Shift+Esc openen.

Al is met ALT + TAB tegelijk geprobeert? Dan springt ie normaal direct terug naar het bureaublad. En Taakbeheer kan je ook met Ctrl+Shift+Esc openen.

Dat heb ik ook geprobeert maar dat werkt niet. Kan ik fullscreen uitzetten? Windowed mode of game links boven.

Laatst bewerkt:
je zou het eens moeten proberen voor je spel vastloopt...

is het eigenlijk niet meer het probleem van dat je spel vastloopt dat je wilt oplossen?

hoe je dat doet weet ik echt niet...

ik had het meer over dat je pc blijft hangen wanneer je speelt?
wat wil je dan misschien nog proberen als dat gebeurd en je spel niet fullscreen is?

Daar zijn manieren voor maar het belangrijkste is dat je wint.

Ga naar de snelkoppeling die je gebruiken wilt.
Klik er rechts op en kies Eigenschappen in het contextmenu.
In het Doel veld dan -window aan het einde toevoegen.
Het einde betekent ook na eventuele aanhalingstekens
en natuurlijk met een spatie aan het begin.
Bevestig vervolgens je keuze.

Een andere, onofficiële, manier is:

Klik rechts op de snelkoppeling en kies Eigenschappen.
Ga naar de tab Snelkoppeling.
Voeg in het Doel veld het volgende toe: -small_screen -windowed
Als er aanhalingstekens staan, dan na de aanhalingstekens typen.

Je kunt niet van ieder spel verwachten dat dit mogelijk is.
Dat zijn meestal de betere.

Het start niet meteen op, er komt eerst een windowtje waar je het spel uit moet starten.

op welke vraag is dat een antwoord?:confused:

Een andere, onofficiële, manier is:

Klik rechts op de snelkoppeling en kies Eigenschappen.
Ga naar de tab Snelkoppeling.
Voeg in het Doel veld het volgende toe: -small_screen -windowed
Als er aanhalingstekens staan, dan na de aanhalingstekens typen.

Je kunt niet van ieder spel verwachten dat dit mogelijk is.
Dat zijn meestal de betere.

Ik dacht dat je via Dxwnd spellen windowed kon spelen, maar het is verboden bij sommige spelletjes.

Ik dacht dat je via Dxwnd spellen windowed kon spelen, maar het is verboden bij sommige spelletjes.

Ik heb ook al met Dxwnd geprobeerd maar dat werkt ook niet. Zijn er geen DirectX instellingen in Windows waar je dat kan uitzetten?

Je hebt het over uitzetten maar ik denk eerder aan herprogrammeren.
Ik las nog een methode die zou kunnen werken: Alt+Enter. Kijk maar of er wat gebeurt maar de makers van een spel weten er meer van.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan