secretman8o
Gebruiker
- Lid geworden
- 9 jul 2009
hoi helpmij leden.
ik ben bezig met een fun programma aan het maken, maar ik kom ergens niet uit...
ik heb een soort gelijke vraag al een keer gesteld bij deze categorie.
maar wat ik wil is dat tussen een paar msgboxjes een spel komt, maar ik wil dan dat als het spel klaar is dat ie weer verder gaat met een paar msgboxjes. nu sluit hij dat programma. ( logisch want er staat WScript.quit ) en die WScript.quit moet verandert worden, maar ik weet die code niet... hier komt een stukie van het progje :
ik hoop dat het zo duidelijk genoeg is.
en bedankt voor de moeite ^^

mvg: secretman8o
( btw: als het programma klaar is, dan zet ik het op internet, link komt dus als het klaar is !!! )
ik ben bezig met een fun programma aan het maken, maar ik kom ergens niet uit...
ik heb een soort gelijke vraag al een keer gesteld bij deze categorie.
maar wat ik wil is dat tussen een paar msgboxjes een spel komt, maar ik wil dan dat als het spel klaar is dat ie weer verder gaat met een paar msgboxjes. nu sluit hij dat programma. ( logisch want er staat WScript.quit ) en die WScript.quit moet verandert worden, maar ik weet die code niet... hier komt een stukie van het progje :
Code:
WScript.sleep 5000
msgbox"OHHH...finaly i have repaired the problem...",4096 + 64,"STINKY CHEESE"
msgbox"well...",4096 + 64,"STINKY CHEESE"
if msgbox("should we foret this problem please...",4096 + 32 + vbYesNo,"STINKY CHEESE") =vbYes then msgbox"ohh, thank you ^^",4096 + 64,"STINKY CHEESE" else msgbox"oohh pleaseeeee, i told you i am sorry...",4096 + 48,"STINKY CHEESE" end if
msgbox"well...",4096 + 64,"STINKY CHEESE"
if msgbox("would you like to play a game with me ?",4096 + 32 + vbYesNo,"STINKY CHEESE") = vbYes then msgbox" OHH, you do !, well ok ^^",4096 + 64,"STINKY CHEESE" else msgbox"NO, ohh to bad, but i want to play, and while i got the power to do what I want..., we will play a game xD",4096 + 48,"STINKY CHEESE"
Dim mijnGetal
Dim max,min
Randomize
max=20
min=1
mijnGetal = Int((max-min+1)*Rnd+min)
do
antwoord = inputbox ("spel HOGER /\ LAGER 1 tot 20")
if (antwoord) = cancel then msgbox"no, play it now...",4096 + 16,"STINKY CHEESE"
if int(antwoord) <mijngetal then msgbox "je nummer is te laag"
if int(antwoord) =mijngetal then msgbox "hoera, je hebt mijn getal gevonden"
if int(antwoord) =mijngetal then WScript.quit
if int(antwoord) >mijngetal then msgbox "je nummer is te hoog"
loop
msgbox"THAT was fun to, i think.",4096 + 64,"STINKY CHEESE"
msgbox"hmmm...",4096 + 64,"STINKY CHEESE"
en bedankt voor de moeite ^^

mvg: secretman8o
( btw: als het programma klaar is, dan zet ik het op internet, link komt dus als het klaar is !!! )
Laatst bewerkt door een moderator: