excelseeker
Nieuwe gebruiker
- Lid geworden
- 8 jan 2009
Hey allemaal,
ik wilde in een spreadsheetje het volgende doen: het aantal afspraken per maand optellen.
Ik ben tot zover gekomen dat dit het beste kan met de formule AANTAL.ALS
Voor de datum werk ik met de numerieke waarden (1-1-2009 = 39814).
Voor het cellenbereik B5:M199 wilde ik het aantal afspraken per maand optellen.
Voor januari en december gaat dit goed met de volgende functies:
=AANTAL.ALS(B5:M199;"<=39844") (dit levert het totaal aantal afspraken voor de maand januari)
=AANTAL.ALS(B16:M199;">=40148") (dit is voor december)
Waar ik niet uitkom is hoe de formule samen te stellen voor de andere maanden. Daar gaat het er namelijk om dat de celwaarde moet liggen tussen twee waarden. Dit krijg ik niet in de AANTAL.ALS formule verwerkt.
Volgens mij zou de formule voor februari het volgende moeten beslaan: AANTAL.ALS(B5:M199;">=39845" OF "<=39872"). Maar dit geeft een foutmelding ofwel een verkeerde optelling.
Wie zou mij op weg kunnen helpen?
Alvast bedankt voor de moeite en tijd.
ExcelLent greetings,
Mike
ik wilde in een spreadsheetje het volgende doen: het aantal afspraken per maand optellen.
Ik ben tot zover gekomen dat dit het beste kan met de formule AANTAL.ALS
Voor de datum werk ik met de numerieke waarden (1-1-2009 = 39814).
Voor het cellenbereik B5:M199 wilde ik het aantal afspraken per maand optellen.
Voor januari en december gaat dit goed met de volgende functies:
=AANTAL.ALS(B5:M199;"<=39844") (dit levert het totaal aantal afspraken voor de maand januari)
=AANTAL.ALS(B16:M199;">=40148") (dit is voor december)
Waar ik niet uitkom is hoe de formule samen te stellen voor de andere maanden. Daar gaat het er namelijk om dat de celwaarde moet liggen tussen twee waarden. Dit krijg ik niet in de AANTAL.ALS formule verwerkt.
Volgens mij zou de formule voor februari het volgende moeten beslaan: AANTAL.ALS(B5:M199;">=39845" OF "<=39872"). Maar dit geeft een foutmelding ofwel een verkeerde optelling.
Wie zou mij op weg kunnen helpen?
Alvast bedankt voor de moeite en tijd.
ExcelLent greetings,
Mike