• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Functie Adres

• Onderwerp starter Onderwerp starter medak
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

medak

Gebruiker
Lid geworden
3 okt 2005
Door een getal te laten veranderen genereer ik met de funtie "Adres" een locatie. Ik wil naar deze locatie gaan met vb.
Daarom druk ik tijdens het opnemen van de makro "F5" plak het adres enter en de cursor gaat naar de cel. Wanneer dit deel in
een macro plaats gaat het adres niet wijzigen, ik kom steeds op de zelfde locatie. Wat is de instructie om steeds het nieuw
gegenereerd adres op te pikken.

Wie kan mij helpen :p

Beste medak ;)

Kan je de macro hier eens plaatsen wat je al hebt.
Of een voorbeeldbestandje.

Groetjes Danny. :thumb:

Laatst bewerkt:
Danny, hoe kan ik een macro opladen, ik krijg steed de melding dat het een ongeldig bestand is
Als ik in excel F5 druk krijg ik een menutje ga naar
In bijlage een bestandje zonder macro

bedankt voor je reactie

Bijlagen

xlsm-bestanden moet je zippen of rarren alvorens te uploaden.
Echter als ik je bedoeling goed begrijp zou dit moeten volstaan
Code:
Sub tst()
    Application.Goto Sheets("ledenlijst").Cells(['Week afrekening'!R2], 1)
End Sub

Laatst bewerkt:
Ik heb het er even ingeplaatst maar het werkt niet. mischien helpt de bijgevoede file

Alvast bedankt

De bedoeling is dat achter het juiste nummer in ledenlijst betaald wordt ingevuld en terugkeert naar weekingave

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Plaats onderstaande in de bladmodule van blad Week ingave. Zorg ervoor dat H2 op blad Week afrekening NIET leeg is.
Telkenmale je nu een nummer intikt in kolom1 van blad Week ingave worden de door jou gewenste handelingen automatisch uitgevoerd.
Code:
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
If Target.Column = 1 Then
    ['Week afrekening'!H65536].End(xlUp).Offset(1).Resize(, 6) = Target.Offset(, 1).Value
    With Sheets("Ledenlijst").Columns(1).Find(Target, , xlValues, xlWhole)
        .Offset(, 1) = "Betaald"
        .Resize(, 7).Interior.ColorIndex = 5
    End With
End If
End Sub

Helaas Warm Bakkertje, het gaat mijn petje te boven :confused:

Ik heb je bestandje even aangepast. Wat je nu nog enkel moet doen is het lidnummer invullen in je blad Week ingave in kolom A. De rest gebeurddan automatisch

Bijlagen

Bedankt Warme Bakkertje, nog één foutje bij mij, de macro stopt bij volgende regel (Foutmelding)

Application.Goto Sheets("ledenlijst").Cells(['Week afrekening'!R2], 1)

Het kleuren van de tekst werkt, maar de cursor keert niet terug naar de begingpositie :rolleyes:

Waarschijnlijk voor u een kleinigheid echter ik zie het niet.

mvg

Alles gebeurt nu toch automatisch, dus die knop heb je helemaal niet meer nodig.
Macro Test mag dus gewoon gewist worden

Dan is wel 1 probleem, niet iedereen betaald niet gelijk zijn lidgeld. De betalingen lopen wel over een periode van pakweg 2 maand

Op deze manier dan misschien ? Door in kolom K naast de betreffende naam een x te zetten wordt de macro wederom volledig automatisch uitgevoerd.
Code:
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
If Target.Column = 11 And UCase(Target) = "X" Then
    ['Week afrekening'!H65536].End(xlUp).Offset(1).Resize(, 6) = Target.Offset(, -9).Value
    With Sheets("Ledenlijst").Columns(1).Find(Target.Offset(, -10), , xlValues, xlWhole)
        .Offset(, 1) = "Betaald"
        .Resize(, 7).Interior.ColorIndex = 5
    End With
End If
End Sub

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan