functie bij dubbel klikken

• Onderwerp starter Onderwerp starter emc
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

emc

Gebruiker
Lid geworden
21 jan 2003
Wanneer ik (windows XP) op een foto of plaatje dubbelklik word windows viewer geopend. Ik wil dit wijzigen in dat het bestand zelf owrdt geopen door mijn tekenprogramma. Weet iemand waar i kdat kan wijzigen?

Alvast bedankt, emc

Rechtsklikken op een plaatje of foto en openen met... kiezen.
Daarna het gewenste programma opzoeken.

En als je dit voor al je programma's wilt doen

start
configscherm
mapopties
tabblad "bestandstypen"

:)

Het gaat er niet om hoe het programma te openen, de bovenste methodes ken ik, maar dat het zich automatisch opent door de dubbelklik, net als bij een icoontje van een worddoc, als je daar dubbel op klikt wordt ook word zelf geopend, en krijg je niet een voorbeeld te zien.

Als je nou doet wat wij zeggen zal het voortaan automatisch goed geopend worden hoor?

nee, het staat al zo ingesteld dat .psp bestandjes worden geopend met paint shop pro, etc. En rechts klikken en openen, dat snap ik ook wel maar je moet dit soort bestanden gewoon met dubbelklikken kunnen openen. Net als tekstbestanden, muziekbestanden, etc. Het gaat om het omwisselen van de voorkeursinstellingen van muisgebruik. Als je nu rechts op een plaatje klikt krijg je in het menu "voorbeeld"(vet gedrukt), open, print, enz. Als je de instelling waar ik naar op zoek bent aangepast hebt is de volgorde van voorbeeld en open omgedraaid, waarbij open vetgedrukt is. Dat geeft ook aan dat de eerste actie bij dubbelklik open is, in plaats van voorbeeld laten zien. Ik heb het ooit eerder bij een vriendin na een migratie naar xp aangepast, je moet ergens aanvinken dat bepaalde bestanden bij dubbelklik geopend worden. Dat geldt voor alle plaatsjes, of het nu .psp, .jpg, .gif, etc is. Ik kan alleen niet meer vinden waar ik dat destijds hebaangepast en hoop nu dat iemand anders dat weet.

Ik volg het niet helemaal meer.
PSP bestanden ken ik niet eens.

Dan nog is het rechtsklikken kiezen voor openen met... het desbetreffende programma erbij zoeken en dan het vinkje neerzetten dat dat bestand altijd met dat programma geopend moet worden

Geplaatst door esjeka
Ik volg het niet helemaal meer.
PSP bestanden ken ik niet eens.
Paint Shop Pro.

Geplaatst door emc
nee, het staat al zo ingesteld dat .psp bestandjes worden geopend met paint shop pro, etc. En rechts klikken en openen, dat snap ik ook wel maar je moet dit soort bestanden gewoon met dubbelklikken kunnen openen. Net als tekstbestanden, muziekbestanden, etc. Het gaat om het omwisselen van de voorkeursinstellingen van muisgebruik. Als je nu rechts op een plaatje klikt krijg je in het menu "voorbeeld"(vet gedrukt), open, print, enz. Als je de instelling waar ik naar op zoek bent aangepast hebt is de volgorde van voorbeeld en open omgedraaid, waarbij open vetgedrukt is. Dat geeft ook aan dat de eerste actie bij dubbelklik open is, in plaats van voorbeeld laten zien. Ik heb het ooit eerder bij een vriendin na een migratie naar xp aangepast, je moet ergens aanvinken dat bepaalde bestanden bij dubbelklik geopend worden. Dat geldt voor alle plaatsjes, of het nu .psp, .jpg, .gif, etc is. Ik kan alleen niet meer vinden waar ik dat destijds hebaangepast en hoop nu dat iemand anders dat weet.

Voor de 3-e keer, als je nou doet wat wij zeggen werkt het(!) :).

In ieder geval mijn methode.
Als je je de rechtsklik methode gebruikt moet je wel een vinkje zetten bij "dit type altijd met dit programma openen".

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan