• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Functie/Code VBA om niet aaneengsloten gegevens te kopieren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bigbrains

Gebruiker
Lid geworden
27 mei 2009
Hallo Allemaal,

Ik zit nu al een tijdje te stoeien met het volgende probleem, hoop dat iemand een oplossing weet.

Ik heb op tabblad 1 in Kolom C sommige cellen die gevuld zijn en anderen die niet gevuld zijn. Ik moet er voor zorgen dat ik de gevulde cellen in kolom c, als aaneengesloten geheel op tabbald twee krijg.

Ik wil dit niet ieder keer handmatig hoeven doen, kent iemand een formule, code in VBA, waarmee ik alleen de niet-lege cellen in Kolom C op het tweede tabblad krijg.

Bij voorbaat dank.

Bijlagen

Kolom C filteren op Niet-lege cellen en resultaat kopieëren naar ander blad

Mvg

Rudi

Of zoiets:

Code:
Sub Kopieren()
Dim i As Range
For Each i In Sheets("Sheet1").Range("C1:C100")
If i <> "" Then
    i.Copy Sheets("Sheet2").Range("A65536").End(xlUp).Offset(1, 0)
End If
    Next

End Sub
/CODE]

Groeten,

M.

De code van HierEnNu in de versie 2007 gezet , alsook in kolom C
Code:
Sub Kopieren()
Dim i As Range
For Each i In Sheets("Sheet1").Range("C1:C100")
If i <> "" Then
i.Copy Sheets("Sheet2").Cells(Rows.Count, "C").End(xlUp).Offset(1, 0)
End If
Next
End Sub

Hartelijk dank allemaal, ik zal dat dit gaat werken...

Ik moet het nu nog even verwerken.

THnx voor jullie hulp:thumb:

Strakke suggesties; deze ontbrak:

Code:
    Blad1.Columns(3).SpecialCells(xlCellTypeConstants).Copy Blad2.[K1]
    Blad1.Columns(2).SpecialCells(xlCellTypeConstants).Copy Blad2.[J1]

Strakke suggesties; deze ontbrak:

Code:
    Blad1.Columns(3).SpecialCells(xlCellTypeConstants).Copy Blad2.[K1]
    Blad1.Columns(2).SpecialCells(xlCellTypeConstants).Copy Blad2.[J1]

Thnx, nog een goede suggestie.

vraag ik me alleen af, moet ik deze code in onder blad 1 of blad 2 plaatsen.

Je mag dat ook in een module stoppen ;)
in het kort blad1 kolom 2 alle cellen met een waarde kopieren naar blad2 cel J1 en blad1 kolom 3 ....................naar blad2 cel K1

Bijlagen

ik denk dat ik inderdaad de code in een module stop.

weet iemand ook hoe ik het resultaat van Daniel, direct in sheet 3 krijg, zonder eerst te hoeven filteren in sheet 1.

alvast bedankt

Lees de code. Probeer hem te begrijpen (en dat moet, gezien jouw alias, een peuleschil zijn) en pas hem aan. Dit forum heet 'Helpmij.nl', niet 'loshetvoormeop.nl'.

@ Bigbrains , ik had een woordje uitleg gegeven op de voorgestelde code van snb en daar shreef ik kopieren naar blad2 cel J1 , open de editor Alt F11 zoek de code en kijk waar Blad2 staat en pas aan je gewenste behoefte waar je de code wil ook de kolom waar je de waarde wil kan je aanpassen daarvoor verander je de cel " letter " wil je de code op de 5de regel dan zal je [J5] moeten invullen .
Maak een kopie van je bestandje of probeer in dit bestandje , tip als je de tabblad naam zou wijzigen b.v. Blad3 hernoemen tot Filter ,dan zal je dat ook in de macrocode moeten wijzigen > dan zal Blad3 moeten gewijzigd worden in Filter . En zoals snb al aangaf probeer de code te begrijpen .

Lees de code. Probeer hem te begrijpen (en dat moet, gezien jouw alias, een peuleschil zijn) en pas hem aan. Dit forum heet 'Helpmij.nl', niet 'loshetvoormeop.nl'.

Grote hersenen, weinig werkgeheugen....:)

Loshetvoormeop.nl....staat die domeinnaam al vastgelegd...:confused:

maar alle gekheid op een stokje ik begrijp wat je bedoelt..ik heb het idee dat ik de code ook begrijp.

ik krijg het alleen niet voor elkaar...om de twee stappen in 1 code te verwerken, het deel waarin gefiltert wordt...de lege cellen tussen de cellen met waarden er tussenuit worden gehaald en het kopieren naar een ander tabblad...maar k heb de hele nacht voor de boeg om dat uit te vinden....

@ Bigbrains , ik had een woordje uitleg gegeven op de voorgestelde code van snb en daar shreef ik kopieren naar blad2 cel J1 , open de editor Alt F11 zoek de code en kijk waar Blad2 staat en pas aan je gewenste behoefte waar je de code wil ook de kolom waar je de waarde wil kan je aanpassen daarvoor verander je de cel " letter " wil je de code op de 5de regel dan zal je [J5] moeten invullen .
Maak een kopie van je bestandje of probeer in dit bestandje , tip als je de tabblad naam zou wijzigen b.v. Blad3 hernoemen tot Filter ,dan zal je dat ook in de macrocode moeten wijzigen > dan zal Blad3 moeten gewijzigd worden in Filter . En zoals snb al aangaf probeer de code te begrijpen .

hey bedankt voor je reactie, k zie dat de suggestie die je gaf los van de andere suggestie werkt...Als ik het goed begrijp wordt de macro uitgevoerd als ik hier handmatig uitvoer, dus niet na iedere wijziging.

Als ik een opdrachtknop aan de macro verbind, moet ik dan ook iets wijzigen in de code?

gr,

jones

Als ik een opdrachtknop aan de macro verbind, moet ik dan ook iets wijzigen in de code?

gr,

jones

Afhankelijk van welke opdrachtknop die je gaat gebruiken en hoe je hem gaat omschrijven , opteer je voor een axtive-x knop en ga je daar de iegenschappen van aanpassen ( tekst op knop ) dan zal je ook de private sub ************* () moeten aanpassen .Deze werkwijze staat uitgebreid omschreven op het www

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan