Functie converteren van C (++) naar VB

Status
Niet open voor verdere reacties.

buick

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
6 sep 2001
Besturingssysteem
Windows 10/11
Hallo,

Ik weet niet echt of ik de vraag nu in dit subforum of bij VB moet zetten, dus pak er maar een :D

Ik moet een klein stukje code vanuit C of C++, omzetten naar Visual basic. Ik ben zelf niet echt thuis in C dus loop tegen een probleempje aan.
Het gaat om o.a. deze regel :

Code:
if((ph->flags[0] & 0x01) && datalen == 10)

van & en && ben ik er inmiddels achter dat dit een bitwise of logical AND betreft en volgens mij gebruikt VB in beide gevallen gewoon AND

maar bij het stukje ph->flags[0] is me niet duidelijk wat -> doet. Als ik op google zoek staat er dit :

Structure dereference ("member b of object pointed to by a") a->b

Maar om een of andere reden kan ik dit niet echt thuisbrengen naar een bestaande VB functie. Misschien ook al omdat ik niet echt begrijp wat het doet.

En juist de -> kom ik een paar keer tegen bijv in

Code:
set = set[(ph->count - 1) % 10]

Is er iemand die mij misschien zo kan vertellen hoe ik dit omzet naar VB of anders even wat begrijpelijker uitleggen wat de -> doet in bovenstaande regels? dan kan ik miss zelf wel op een vb equivalent komen.

Alvast bedankt. :)

[cpp]if (waarde & 0x01)[/cpp]

Met de bovenstaande code controleer je of de LSB gezet is, of simpeler gezegd: of het een even of oneven getal is. (als de LSB gezet is dan is het een oneven getal)

[cpp]ph->flags[0][/cpp]

In VB.NET heb je geen pointers, dus waar het bovenstaande eigenlijk op neerkomt is:

[cpp]
Structure Iets
dim flags(10) as integer
'...
End Structure

Sub Main()
dim ph as new Iets

if ph.flags(0) mod 2 <> 0 and datalen = 10 then
'oneven getal
end if
End Sub
[/cpp]

Bedankt :thumb:
Hier kan ik al wat mee. Ben er inderdaad ook al achter gekomen dat er mer bij komt kijken om te converteren. VB kent niet de STRUCT zoals C dat kent, maar ook worden er in de C source signed en unsigned variabelen gebruikt en ook die kent VB6 niet.

Maar dat is denk ik wel weer op te lossen door wat extra programmacode die dat kan emuleren.

Laatst bewerkt:
??? waarom zou iemand geen C++ willen gebruiken ???
http://www.google.nl/search?q=convert+C%2B%2B+to+VB&ie=utf-8&oe=utf-8&aq=t&rls=org.mozilla:nl:unofficial&client=firefox-a&channel=fflb
met C++ kan je veel meer dan vb en ook programma's maken voor linux, apple, rekenmachine, supercomputer en afstandsbedieningen.
^^^dat rekenmachine was geen grap, casio graphical calc gebruikt C/C++

Het is geen kwestie van geen C++ willen gebruiken, maar het heeft weinig zin om voor één programma, speciaal C te gaan leren, terwijl ik met (visual) Basic al 30 jaar werk en tot nu toe alles doe wat ik nodig heb. :cool:
Eer je dan weer C++ of C# onder de knie hebt, en in staat bent om winsock en datahandling te doen, ben je een tijdje verder.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan