• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

functie die meerdere waarden terug geeft in aangrenzende cellen ? is dat mogenlijk?

Status
Niet open voor verdere reacties.

sylvester-ponte

Verenigingslid
Lid geworden
19 apr 2007
hallo

is dit mogekijk?

function test()
..... test={1;2}
end function

nu wil ik graag dat als de function in een cel wordt aangeroepen
dat 1 en 2 in verschillende cellen worden weergegeven.
liefst onder elkaar.

groet sylvester

Ik begrijp je vraag niet. Heb je een voorbeeldbestand zoals je het graag zou willen hebben?

Nope.
Een UDF kan geen waardes in andere cellen plaatsen dan de cel waar de functie staat.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Een 'sub' kan dat weer wel...

Groet, Leo

ja Ginger, met een sub kan ik het wel
maar dat is minder gebruikersvriendelijk
de invoer van gegevens van een function is veel eenvoudiger te hanteren.

groet sylvester

Tja, dan zou ik twee functions toevoegen, eentje voor de cel rechts en eentje voor de cel links. Richard

...en in vervolg op de reactie van Richar1970 zou ik vooral willen adviseren om je probleem 'ns goed uit te leggen. Dus wat is de BASIS van deze vraag en hoe komt de input van die functie tot stand?

Groet, Leo

Tja, dan zou ik twee functions toevoegen, eentje voor de cel rechts en eentje voor de cel links. Richard

Volgens mij zijn de functies Links & Rechts daar prima geschikt voor. ;)
Een voorbeeldbestand zou inderdaad wel z'n voordelen hebben...

Met vriendelijke groet,

Roncancio

voor wie mijn vraag niet snapt.

extra toelichting op mijn vraag:

in deze vraag op dit forum
http://www.helpmij.nl/forum/showthr...envolgende-getallen-gaat-zoeken-in-2-kolommen.

zou het handig zijn als een function meerdere cellen zou vullen.

er is van te voren niet bekend hoeveel cellen er gevuld moeten worden.

maar voor de invoer van de gegevens is het heel handig om en zelf gemaakte function te maken.
bij een function geef je dat aan als je hem (in een cel) gebruikt.
groet sylvester

zou het handig zijn als een function meerdere cellen zou vullen.

Tja, dat kan je handig vinden, maar het kan gewoonweg niet!
Een functie is een placeholder voor een bepaalde waarde. Als je die placeholder niet hebt staan in de cel waar je een waarde wilt hebben, kan je dus wachten tot je een ons weegt maar zal er nooit iets verschijnen.
Een functie heeft als resultaat een waarde en een sub heeft als resultaat een bewerking. Zo simpel is de regel...

Groet, Leo

Het enige wat ik mij kan voorstellen dat in de buurt zou komen van Sylvester's vraag, zie bijlage.

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan