functie geeft als resultaat 0

Status
Niet open voor verdere reacties.

HankMegens

Gebruiker
Lid geworden
1 sep 2015
Berichten
88
Hallo,

Ik heb een functie gemaakt welke op basis van 2 tabellen betaald of een bepaalde component betaald moet worden door een recreant.
In de tbl_betaalcodes geef ik aan welke component in een bepaalde code moet worden meegenomen
in de tbl_kosten_belastbaar heb ik de betreffende bedragen op genomen.

middels onderstaande code wil ik het bedrag voor een recreant uitrekenen met betaalcode A1
Code:
Function fbetaalcodeA1() As Long
    Dim bedragintkstn As Long
    Dim bedragextkstn As Long
    Dim bedragziggo As Long
    Dim bedragvastrechtwater As Long
    Dim bedragvastrechtgas As Long
    Dim bedragtoeristenbelasting As Long
    Dim bedragdagbelasting As Long
    
    

On Error GoTo Err_fbetaalcodeA1

    bedragintkstn = DLookup("intkstn", "tbl_kosten_belastbaar", DLookup("intkstn", "tbl_betaalcode =", True))
    bedragextkstn = DLookup("exkstn", "tbl_kosten_belastbaar", DLookup("exkstn", "tbl_betaalcode =", True))
    bedragziggo = DLookup("ziggo", "tbl_kosten_belastbaar", DLookup("ziggo", "tbl_betaalcode =", True))
    bedragvastrechtwater = DLookup("vastrechtwater", "tbl_kosten_belastbaar", DLookup("vastrechtwater", "tbl_betaalcode =", True))
    bedragvastrechtgas = DLookup("vastrechtgas", "tbl_kosten_belastbaar", DLookup("vastrechtgas", "tbl_betaalcode =", True))
    bedragtoeristenbelasting = DLookup("toeristenbelasting", "tbl_kosten_belastbaar", DLookup("toeristenbelasting", "tbl_betaalcode =", True))
    bedragdagbelasting = DLookup("dagbelasting", "tbl_kosten_belastbaar", DLookup("dagbelasting", "tbl_betaalcode =", True))
    
      
    fbetaalcodeA1 = bedragintkstn + bedragextkstn + bedragziggo + bedragvastrechtwater + bedragvastrechtgas + bedragtoeristenbelasting + bedragdagbelasting
    
Exit_fbetaalcodeA1:
    Exit Function

Err_fbetaalcodeA1:
    Resume Exit_fbetaalcodeA1
    
End Function

heb tevens de database toegevoegd (zonder de werkelijke recreanten gegevens)
Bekijk bijlage helpmijwerkbestand.rar

Waar ga ik de mist in?
Misschien bekijk ik het probleem van een verkerde kant en is er een simplere oplossing voor dit (probleem)?
 
Heb je hem al eens in debug mode met F8 doorlopen zodat je per variabele kan zien wat er gebeurt? Haal ook die On Error opdracht eens weg.
 
Ok dan :thumb:
 
Wellicht handig als je ook aangeeft wat het probleem nu was. Nog afgezien de onhandige manier van werken (waarom niet met een recordset de tabel openen? Is vele malen sneller en makkelijker dan met DLookup) vermoed ik dat je problemen had met de declaraties die je als Long hebt gemaakt; daarmee raak je bijvoorbeeld de decimalen in je bedragen kwijt. Zou bij financiële velden een probleem kunnen zijn. Daarnaast zie ik een geneste DLookup waarvan ik de bedoeling ook niet snap. Maar goed: als het is opgelost, dan is dat natuurlijk prima. Maar voor de lezers is het nogal frustrerend dat ze dan niet te weten krijgen wat die oplossing dan feitelijk was :).
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan