Goede avond,
Ik heb een Excel projectje waarin ik het mezelf een beetje makkelijk wil maken dmv een functie.
Ik wil een aantal cellen die binnen een range liggen naar een andere range kopiëren, afhankelijk van de keuze die er in de combobox gemaakt wordt.
Ik doe dit nu zo:
Private Sub R_ComboBox1_Scale_click()
If Range("R_Scale1") = "HRA" Then
Range("R_Scale1").Value = Range("R_HRA_Scale").Value
Range("R_Select1").Value = Range("R_HRA_Scale").Value
Range("R_ASTM1").Value = Range("R_HRA_ASTM").Value
Range("R_ISO1").Value = Range("R_HRA_ISO").Value
End If
End Sub
Nu heb ik 10 comboboxen met in elke combobox 30 keuzes. Ik wil dit nu met een functie doen, maar na veel proberen loop ik toch vast. Bij het aanroepen van de functie moeten er twee variabelen mee naar de functie. In bovenstaand voorbeeld zijn dat "1" en "HRA".
Hoe roep ik nu nu de functie aan met de twee variabelen en hoe ontvang ik deze in de functie.
Groeten Erwin.
Ik heb een Excel projectje waarin ik het mezelf een beetje makkelijk wil maken dmv een functie.
Ik wil een aantal cellen die binnen een range liggen naar een andere range kopiëren, afhankelijk van de keuze die er in de combobox gemaakt wordt.
Ik doe dit nu zo:
Private Sub R_ComboBox1_Scale_click()
If Range("R_Scale1") = "HRA" Then
Range("R_Select1").Value = Range("R_HRA_Scale").Value
Range("R_ASTM1").Value = Range("R_HRA_ASTM").Value
Range("R_ISO1").Value = Range("R_HRA_ISO").Value
End If
End Sub
Nu heb ik 10 comboboxen met in elke combobox 30 keuzes. Ik wil dit nu met een functie doen, maar na veel proberen loop ik toch vast. Bij het aanroepen van de functie moeten er twee variabelen mee naar de functie. In bovenstaand voorbeeld zijn dat "1" en "HRA".
Hoe roep ik nu nu de functie aan met de twee variabelen en hoe ontvang ik deze in de functie.
Groeten Erwin.
Laatst bewerkt: