Functie met een interval.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jori13

Gebruiker
Lid geworden
18 jan 2010
Berichten
159
Hallo,

Ik heb een vraag over hoe ik een functie kan laten draaien met een interval. Daarmee bedoel ik, dat ik met PHP bijvoorbeeld elke minuut een functie wil laten aanroepen.

Hoe kan ik dat doen?

~Jori.
 
De kans dat je dat wilt is uitzonderlijk klein. Ik kan me zo gauw geen (!) situatie bedenken waarin je elke minuut iets wilt laten draaien.

Wat je wilt kan overigens wel, met een cronjob, maar wellicht is het handig als je eerst uitlegt waarom je het wilt.
 
In webgames komt het regelmatig voor dat je bepaalde updates elke minuut wilt doen, dus zo vreemd is het niet. De oplossing is idd een cronjob laten draaien.

(En het kan geen kwaad even aan te geven wat je plannen zijn, wie weet hebben we een simpelere oplossing voor je)
 
In webgames komt het regelmatig voor dat je bepaalde updates elke minuut wilt doen, dus zo vreemd is het niet. De oplossing is idd een cronjob laten draaien.

Kan me nog steeds geen voorbeeld bedenken, vertel.
 
Ik weet niet of mijn werkgevers al te blij worden als ik er diep op in ga, maar dingen als automatische taakafhandeling 's nachts als er geen gebruikers online zijn staat op elke minuut lopen, evenals het bijwerken van de statistieken voor veel games.

De rest van de voorbeelden is denk ik te specifiek, maar de meeste games hebben best een lijst met dingen die elke minuut even gedraaid worden.
 
Zie niet waarom het elke minuut moet, maar ok. ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan