• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Functie pakken van waardes om automatisch in te vullen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bolscher

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
19 okt 2015
Beste forum gebruikers,

Ik ben een student van 18 en loop momenteel stage.

Toevallig vroeg mijn stagebegeleider me of ik wist hoe je ervoor zorgt dat wanneer je in de aan de linkerkant getoonde tabel alleen het volgnummer veranderd en dat de rest van de gegevens daar verspringen naar wat de formule uit de tabel aan de rechterkant haalt.

Mijn gedachte was verticaal zoeken, en ik heb met verscheidene internet handleidingen geprobeerd dit werkende te krijgen zonder enig resultaat dusver.

Ik ben me er ook niet zeker van of deze functie hier überhaupt toe in staat is, maar Excel meldt dat de zoekwaarde ontbreekt. Ik vul in : =Vert.Zoeken(zoekwaarde,($D$2:$D$4)) alleen dan ipv de tekst zoekwaarde heb ik al een aantal cellen geprobeerd.

Dit is geen poging 'doe aub m'n huiswerk' maar ik ben zelf onervaren wat betreft Excel en dit soort functies omdat ik ze nog nooit nodig heb gehad.

Ik hoop dat mijn verhaal duidelijk genoeg was en iedereen alvast bedankt voor het lezen en wellicht reageren!

In B3 =vert.zoeken($B$1;$D$2:$S$4;2;0)
In B5 =vert.zoeken($B$1;$D$2:$S$4;3;0) etc

Druk op <F1> voor de werking van vert.zoeken.

Heel erg bedankt, de F1 functie werkt helaas niet 'Help van Office.com wordt geladen' tot in het oneindige...

Het enige wat nu nog mis gaat is het vak M2, wanneer ik een getal invoer wordt het omgezet naar een datum (?).
8888 wordt bijvoorbeeld 1-5-1924.