• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Functie tekst.samenvoegen met opmaak

Status
Niet open voor verdere reacties.

sherpa14

Gebruiker
Lid geworden
26 okt 2004
Graag wil ik vanuit de functie tekst.samenvoegen de verkregen tekst een specifiek opmaak geven. Tot nu toe staat de tekst zonder opmaak.

ik geef een voorbeeld:
=TEKST.SAMENVOEGEN("U wordt vriendelijk verzocht het bedrag van ";TEKST(TOTAAL;"€ #.##0,00"); " vóór ";TEKST(factuurdatum+30;"dd MMMM JJJJ"); " over te maken op het rekeningnummer ";Q62)
Dit resulteert netjes in:
U wordt vriendelijke verzocht het bedrag van € XXX,XX vóór 17 februari 2023 over te maken op het rekeningnummer XX XXXX XXXX XXXX.

Nu wil ik daarvan de volgende opmaak bekomen:

U wordt vriendelijke verzocht het bedrag van € XXX,XX vóór 17 februari 2023 over te maken op het rekeningnummer XX XXXX XXXX XXXX.

Hoe kan ik dit voor mekaar krijgen. Met andere woorden wat zijn de verschillende codes voor de opmaak, of waar kan ik dat vinden om daar verder mee te kunnen stoeien.

Alle hulp is welkom.

Hoe kan ik dit voor mekaar krijgen.
Heel simpel: kan niet. Dan moet je ofwel met aparte cellen gaan werken, ofwel met VBA de formule (kan zonder functie: ="U wordt vriendelijk verzocht het bedrag van " & TEKST(TOTAAL;"€ #.##0,00") & " vóór " & TEKST(factuurdatum+30;"dd MMMM JJJJ")in een cel plaatsen, en vervolgens de verschillende delen van de tekst opzoeken en opmaken.

@ OctaFish: dan zal ik het op jouw voorgestelde wijze proberen. Bedankt.
@ emields: er is/was geen bestand bijgevoegd.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan