• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

functie werkt niet meer na bepaalde datum?

Status
Niet open voor verdere reacties.

nhojnavslig

Gebruiker
Lid geworden
13 dec 2005
Hallo allemaal,
Ik gebruik het bijgesloten bestandje al een tijdje om een soort dagrapport bij te houden op mijn werk.
Ik heb eea "samengesteld" dmv bruikbare stukjes te knippen / plakken uit voorbeeld-bestandjes van dit forum.
Ik vul dit per dag in, en kan dan later dmv opvragen van een datum deze gegevens terughalen.
Nu komt mijn probleem; als ik een datum opvraag na 09-10-2010, krijg ik de melding "niet gevonden"
Mijn kennis van VBA reikt jammer genoeg niet verder dan bovenstaande "kunstjes".
Ik zie wel waar deze melding gegenereerd word, maar het criterium is me niet duidelijk?
Kan er misschien iemand even meekijken?
bij voorbaat dank, John

Bijlagen

Door m'n verkouden kop kan ik niet helemaal helder denken (waardoor ik dus niet kan vertellen wáárom het eea gebeurt), maar het heeft in elk geval te maken met het feit dat je sheet 'Data' in FilterMode staat. Zorg er even voor dat je via het menu alle records toont, dan doet je progje het wel weer.

Groet, Leo

ik begin de laatste tijd meer met worksheetfunction.match te werken en de te zoeken datum ook om te zetten naar een long-variabele. Die Find heeft soms problemen als je een andere datumnotatie gaat gebruiken, met bovenstaande methode heb je daar minder last van
PS. Die screenupdatings van jou werken niet zonder die application ervoor
Code:
Sub Terugzetten()

Application.ScreenUpdating = False
  With Sheets("Invulblad")
    If .Range("D4").Value = "" Then MsgBox "geen datum ingevuld = niet terugzetten !!!!": Exit Sub
    Dim data As Variant, i As Integer, c As Range, [COLOR="darkgreen"]Rij       As Long
    On Error Resume Next
    Rij = WorksheetFunction.Match(CLng(.Range("D4").Value), Sheets("Data").Columns("A"), 0)
    If Rij = 0 Then MsgBox " niet gevonden ": Exit Sub
    data = Sheets("Data").Cells(Rij, "A").Resize(1, 61)[/COLOR]
    For Each c In Sheets("Invulblad").Range("D9:D12,D14:D16,D18:D23,G5:I14,I15,G18:L22,L5:L13")  'alle te lezen cellen                               'loop cellen 1 voor 1 af
      Range("I15").FormulaR1C1 = "=SUM(R[-10]C:R[-1]C)"
      Range("D21").FormulaR1C1 = "=R[-6]C[5]"
      Range("D22").FormulaR1C1 = "=R[-4]C*60-R[-3]C-R[-2]C-R[-1]C"
      Range("D16").FormulaR1C1 = "=IF(R[-2]C="""","""",R[6]C/R[-2]C)"
      If Not c.MergeCells Or (c.MergeArea.Cells(1, 1).Address = c.Address) Then  'bij samengestelde cellen alleen 1e cel en de gewone cellen
        i = i + 1
        c.Value = data(1, i)
      End If
    Next
  End With
  Application.ScreenUpdating = True
End Sub

Heren,
beide bedankt voor jullie reacties, en ik kan weer vooruit
Nogmaals bedankt !!

Status
Niet open voor verdere reacties.