Erik Daams
Gebruiker
- Lid geworden
- 25 jan 2024
- Berichten
- 15
ik ben bezig om in excel iets te maken zodat we overzicht krijgen in op de huidige voorraad van onze materieeldienst maar ook dat we kunnen zien of er in de toekomst een eventueel tekort gaat ontstaan.
ik ben een heel eind gekomen maar ik loop nu een beetje vast, ik zal proberen uit te leggen wat ik wil dat het programma gaat doen:
op het blad "bestellingen project" wil ik de bestellijsten kunnen invoeren.
boven de bestellijst vul je het projectnummer in van waar de bestelling heen moet en het bloknummer als voorbeeld:
projectnummer: 23014
bloknummer: Blok A
hieronder gevolgd door de bestelling
wat ik nu graag zou willen is dat wanneer ik in blad "layher lijst" sta en ik bijvoorbeeld bij week 1 een projectnummer (AK7) en het bloknummer (AK4) er automatisch de bestellijst onder komt te staan.
ik maar nu gebruik van de volgende formule: =X.ZOEKEN(AK$4;'bestellingen project '!$8:$8;'bestellingen project '!100:100;"ongeldige invoer")
deze kijkt echter alleen naar het bloknummer dus wanneer ik een ander projectnummer invoer en deze ook een blok A heeft zal hij die niet vinden.
ik ben een heel eind gekomen maar ik loop nu een beetje vast, ik zal proberen uit te leggen wat ik wil dat het programma gaat doen:
op het blad "bestellingen project" wil ik de bestellijsten kunnen invoeren.
boven de bestellijst vul je het projectnummer in van waar de bestelling heen moet en het bloknummer als voorbeeld:
projectnummer: 23014
bloknummer: Blok A
hieronder gevolgd door de bestelling
wat ik nu graag zou willen is dat wanneer ik in blad "layher lijst" sta en ik bijvoorbeeld bij week 1 een projectnummer (AK7) en het bloknummer (AK4) er automatisch de bestellijst onder komt te staan.
ik maar nu gebruik van de volgende formule: =X.ZOEKEN(AK$4;'bestellingen project '!$8:$8;'bestellingen project '!100:100;"ongeldige invoer")
deze kijkt echter alleen naar het bloknummer dus wanneer ik een ander projectnummer invoer en deze ook een blok A heeft zal hij die niet vinden.