• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Functie zoeken, het argument met het laatste gedeelte zijn

Status
Niet open voor verdere reacties.

PeterStuyvesant

Gebruiker
Lid geworden
8 apr 2011
Hoi mensen,

Ik heb een klein probleempje, ik heb een bestand met alle producten van een leverancier. En een bestand met de producten die wij in de showroom hebben staan. Nu wil ik het bestand met producten die wij in de showroom hebben staan aanvullen met velden uit het volledige productenbestand.

Het probleem is dat ik het niet voor elkaar krijg om de kleur en de maat bij het leveranciersnummer te zoeken in blad 2. In blad 3 lukt het wel (maar dat komt omdat in dit geval de lev.nummers perfect matchen) maar dat is meer ter voorbeeld hoe het eruit moet komen te zien.

De bedoeling is dat er gezocht moet worden op het leveranciersnummer (in dit geval staan de eerste 3-4 of 5 tekens niet in de cel) en dat moet dan matchen met het achterste gedeelte van leveranciersnummer in blad 1.

Alvast bedankt voor de hulp!

Bijlagen

Dat wordt wel lastig als er zo weinig logica zit in de leverancier nummers
Het aantal nullen is nl niet consequent.
Zou dit wel zo zijn dan kun je onderstaande formule gebruiken:

Code:
=VLOOKUP("jw-"&A2;Blad1!$A$2:$C$17;2;0)

Daar zit het probleem een beetje, ik krijg van de leverancier een excelbestand met alles wat wij in de showroom hebben staan, maar bij sommige leveranciersnummers missen vooraan 2 nullen omdat de cel is opgemaakt als getal. Ik kan natuurlijk de cellen die opgemaakt zijn als getal veranderen in tekstvelden en vervolgens 2 nullen toevoegen, maar dit is flink bewerkelijk maar als het niet anders kan dan is dat niet anders natuurlijk.

Maar bedankt voor de moeite!

Met =TEKST(A1;"0000") zet je bijvoorbeeld een tweecijferig getal in A1 om in een 4cijferige tekst, met twee voorloop nullen.

Zo zou je het kunnen proberen.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan