• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Functie ZOEKEN wijzigt niet met naamswijziging

Status
Niet open voor verdere reacties.

kriekos

Gebruiker
Lid geworden
22 mrt 2009
Beste,

Met jullie hulp (een jaartje of 2 geleden) heb ik een formule gemaakt met ZOEKEN. Zie bijgevoegd voorbeeld, tabblad 'Afdruk', cel B5. Bekijk bijlage Functie ZOEKEN.xlsx

De bedoeling van deze functie is dat hij voor een opgegeven speeldag (cel A1) gaat zoeken naar de speler die in tabblad 'Was-Tombola-Kuisen' in de matrix D6:AL35 een x heeft gekregen bij de opgegeven speeldag.
De functie werkte toen het tabblad 'Was' noemde, maar ik heb de naam van het tabblad gewijzigd naar 'Was-Tombola-Kuisen' en de ZOEKEN-functie geeft nu plots een #VERW!.

Ik heb alles al geprobeerd om manueel de term Was te vervangen door Was-Tombola-Kuisen, maar het lukt me niet de formule te doen werken met de gewijzigde tabbladnaam.

Iemand een idee?

Alvast bedankt!

Grtz,
Kriek

Code:
=LOOKUP("x";INDIRECT("[COLOR="#FF0000"]Was[/COLOR]!$D$"&ROW(INDEX('Was-Tombola-Kuisen'!$B$6:$B$36;MATCH(A1;'Was-Tombola-Kuisen'!$B$6:$B$36;0)))&":$AJ$"&ROW(INDEX('Was-Tombola-Kuisen'!$B$6:$B$36;MATCH(A1;'Was-Tombola-Kuisen'!$B$6:$B$36;0))));'Was-Tombola-Kuisen'!$D$3:$AL$3)

De 1e 'WAS' heb je niet veranderd
Code:
=LOOKUP("x";INDIRECT[COLOR="#FF0000"]("'Was-Tombola-Kuisen'![/COLOR]$D$"&ROW(INDEX('Was-Tombola-Kuisen'!$B$6:$B$36;MATCH(A1;'Was-Tombola-Kuisen'!$B$6:$B$36;0)))&":$AJ$"&ROW(INDEX('Was-Tombola-Kuisen'!$B$6:$B$36;MATCH(A1;'Was-Tombola-Kuisen'!$B$6:$B$36;0))));'Was-Tombola-Kuisen'!$D$3:$AL$3)

Laatst bewerkt:
Code:
=LOOKUP("x";INDIRECT("[COLOR="#FF0000"]Was[/COLOR]!$D$"&ROW(INDEX('Was-Tombola-Kuisen'!$B$6:$B$36;MATCH(A1;'Was-Tombola-Kuisen'!$B$6:$B$36;0)))&":$AJ$"&ROW(INDEX('Was-Tombola-Kuisen'!$B$6:$B$36;MATCH(A1;'Was-Tombola-Kuisen'!$B$6:$B$36;0))));'Was-Tombola-Kuisen'!$D$3:$AL$3)

Code:
=LOOKUP("x";INDIRECT[COLOR="#FF0000"]("'Was-Tombola-Kuisen'![/COLOR]$D$"&ROW(INDEX('Was-Tombola-Kuisen'!$B$6:$B$36;MATCH(A1;'Was-Tombola-Kuisen'!$B$6:$B$36;0)))&":$AJ$"&ROW(INDEX('Was-Tombola-Kuisen'!$B$6:$B$36;MATCH(A1;'Was-Tombola-Kuisen'!$B$6:$B$36;0))));'Was-Tombola-Kuisen'!$D$3:$AL$3)

Bedankt, Popipipo, maar dat was mij ook opgevallen. Ik had de eerste 'Was' al manueel vervangen maar dat helpt niet.

Ook als ik jouw formule kopieer (en de Engelse termen naar Nederlandse wijzig) werkt de formule niet. Bij jou wel?

Code:

Code:

Ok, Popipipo. De aanhalingstekens had ik niet mee gewijzigd.

Problem solved!

P.S. Toch raar dat excel overal de naam van het tabblad in de formule wijzigt behalve op die ene plaats...

Grtz,
Kriek

is niet zo heel raar "'Was-Tombola-Kuisen'!$D$" staat tussen "" en den ziet excel dit als tekst. En zal dit niet veranderen als de naam van een blad wijzigt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan