Functieomschrijvingen in rapport

Status
Niet open voor verdere reacties.

blmsth

Gebruiker
Lid geworden
26 feb 2013
Ik had graag hulp bij het volgende: ik heb 3 tabellen, 1 met personeelsdata, 1 met functies en 1 met taken. Graag had ik een rapport gemaakt met functieomschrijvingen, waarbij ik 1 pagina krijg per personeelslid per functie en de daarbijhorende taken.
Ter info: 1 personeelslid kan meerdere functies hebben. Als personeelslid A bijvoorbeeld verkoper is en ook debiteurenbewaker, dan wil in in het rapport 2 pagina's zien voor personeelslid A, waarbij op blad 1 de taken worden getoond van zijn functie als 'verkoper' en op blad 2 de taken worden getoond van zijn functie als 'debiteurenbewaker".
Lijkt me niet zo moeilijk, maar het lukt me niet direct.
In bijlage de database, met enkele testen die ik gedaan heb.
Graag jullie expertise.

Mvg
Tom

Bijlagen

Tom

Zie bijlage.

Je moet in eerste instantie een groepering bijmaken op niveau van "functie" waarbij je een voettekst voor aanmaakt.
Vervolgens selecteer je de header "voettekst (functie)" en moet je in de eigenschap bij "Nieuwe Pagina" kiezen voor "Na sectie".

Het resultaat (dat enkel goed zichtbaar is in afdrukvoorbeeld, in gewone preview zal alles nog op 1 blad staan) is dat op de eerste pagina de persoonsgegevens staan + taken van de functie. Maar als je verder scrolt, zal je bij Caroline merken dat haar persoonsgegevens enkel op haar eerste blad staan en niet op het tweede. Omwille van die reden moet je al deze persoonsgegevens verslepen naar het vak Paginakoptekst.

Je zal ook merken dat de titel "Functieomschrijving" en de datum enkel op het allereerste blad staat. Dat komt omdat dit in de sectie Rapportkoptekst staat. Vandaar dat je dit ook best versleept naar Paginakoptekst.

Bekijk bijlage Database6.zip

Beste inomart

Dit is inderdaad wat ik wou zien, thx.
Nu merk ik wel op, dat het vervelend is om telkens de functie en de afdeling te zien verschijnen voor elke taak. Ik zou onder de naam en de voornaam 1x de functie en 1x de afdeling willen zien en daaronder de lijst van taken, natuurlijk blijft de eis van voordien, nl. 1 pagina per functie...
Indien het een kleine moeite is, zou je me dit nog even kunnen uitleggen aub?

Mvg
Tom

Ga naar de rapport ontwerpgave
Selecteer het veld "Functie"
Ga in de eigenschappen naar het tabblad Opmaak
Daar heb je ergens een optie "Verberg Duplicaten" (7de laatste in mijn Access versie). Dat moet je op "Ja" zetten

Hetzelfde doe je voor het veld "Afdeling"

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan