• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Functies combi if and the and functie

Status
Niet open voor verdere reacties.

crienie

Gebruiker
Lid geworden
15 jul 2008
Ik heb een vraagje omtrent het volgende.
Ik heb een excelbestand met een aantal tijdbepalingen.
Ik moet een aantal dingen bereken.
1. het aantal dagen tussen begin datum en -verwachte - einddatum
2. een cel moet bijv rood worden als hij over een bepaald aantal dagen is (cond. format)
3. als iets een einddatum heeft dan moet er niets gebeuren.

Ik krijg het wel voor elkaar om het aantal dagen zo te laten bereken dat als het over een bepaald aantal dagen is hij rood wordt etc (en dat er een bepaalde tekst komt te staan)
Ik wil alleen dat er niets komt te staan als iets een einddatum heeft (ookal valt het voor of na de verwachte einddatum)
Weet iemand hoe ik die functie kan inbouwen?

Bvd

Ik heb een vraagje omtrent het volgende.
Ik heb een excelbestand met een aantal tijdbepalingen.
Ik moet een aantal dingen bereken.
1. het aantal dagen tussen begin datum en -verwachte - einddatum
2. een cel moet bijv rood worden als hij over een bepaald aantal dagen is (cond. format)
3. als iets een einddatum heeft dan moet er niets gebeuren.

Ik krijg het wel voor elkaar om het aantal dagen zo te laten bereken dat als het over een bepaald aantal dagen is hij rood wordt etc (en dat er een bepaalde tekst komt te staan)
Ik wil alleen dat er niets komt te staan als iets een einddatum heeft (ookal valt het voor of na de verwachte einddatum)
Weet iemand hoe ik die functie kan inbouwen?

Bvd
Code:
=ALS(A1<>"";"";ALS(....
Ervanuitgaand dat A1 de einddatum heeft.

Stuur anders een voorbeeldbestand zonder eventuele gevoelige informatie.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan