Functies die uit staan. Waardes die zijn toegeschreven. Wie bepaald dat?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Roxy90

Gebruiker
Lid geworden
1 mrt 2009
Als ik PC Wizard bekijk of Everest zie ik soms functies wat ondersteunend is maar toch uit staat. Of er staat een bepaalde waarde wat niet aanbevolen is, zie screenshot (AAM Values).

Wie bepaald dat dat een bepaalde functie staat uitgeschakeld? En wie bepaald de waarde? Zie screenshot, (AAM Values). Doet het OS dat (tijdens installatie)? Moet men dat handmatig doen in de BIOS. Word dat automatisch gedaan door het BIOS om zo het beste prestatie te verkrijgen of doet het OS dat juist automatisch? Naar mijn zeggen moet men dat zelf doen en wel in de BIOS, is dat correct? :)

4cc4acda8538c-naamloos.JPG

Laatst bewerkt:
Dat is per waarde veschillend.
SMART (harde schijf monitoring) moet b.v in de BIOS aan staan, om te kunnen gebruiken.
AAM regelt het geluidsniveau van de harde schijf.
Hier is een aparte tool voor nodig van de fabrikant om er wijzigingen in aan te brengen.

mvg Leo

Dus inwezen zijn het standaard waardes? Houd SMART bij of de harde schijf goed functioneerd?

Wat moet ik me voorstellen bij AAM? Het geluid maar dat snap ik niet, word daarmee lezen en schrijven bedoelt?

Wie bepaald dat dat een bepaalde functie staat uitgeschakeld?

Word dat automatisch gedaan door het BIOS om zo het beste prestatie te verkrijgen of doet het OS dat juist automatisch? Naar mijn zeggen moet men dat zelf doen en wel in de BIOS, is dat correct?

??

Doet de fabrikant dat of de leverancier? :)

Harde schijven maken geluid.
Hoe sneller de schijf, hoe meer geluid.
Met AAM kan de prestatie iets worden teruggedraaid zodat de schijf stiller wordt.
link

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan