• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Functies interval en aantal.als

• Onderwerp starter Onderwerp starter HJ25
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

HJ25

Gebruiker
Lid geworden
30 jan 2013
Hallo allen,

in de bijlage heb ik een tabel staan met een kolom "waarden" en een kolom "interval". Nu is het de bedoeling dat in de derde kolom komt te staan hoevaak er een getal in de eerste kolom staat die kleiner is dan de desbetreffende interval. In C2 zou dus eigenlijk moeten komen te staan hoevaak er een getal is dat kleiner is dan 30. In D2 moet dezelfde uitkomst komen te staan alleen dan berekend met de functie aantal.als. Voor rij 3 moeten beide formules dus kijken hoevaak er een getal is dat kleiner is dan 40, maar niet kleiner dan 30. Ik dacht dat ik de functies die er nu in staan er goed in heb staan, maar blijkbaar klopt er iets niet. Kan iemand mij hierbij helpen? Wat doe ik fout?Bekijk bijlage Interval en aantal.als.xlsx

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan