• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

functies met "als" + "en" + "en"

Status
Niet open voor verdere reacties.

sherpa14

Gebruiker
Lid geworden
26 okt 2004
Ik wil een formule invoegen die rekening houdt met 3 factoren. In kolom A staan de waarden 1 of 0, in kolom B eveneens. In kolom C staat de uitkomst van een berekening. in Kolom D wil ik graag de boodschap "JA" krijgen onder de volgende voorwaarden: als C>=-6 (min zes) én A=1 én B=1 en dan verschijnt het woord "JA" indien aan de waarden niet wordt voldaan dan verschijnt in de kolom D "NEE"

Bedoel je deze formule?
Code:
=ALS(EN(C1>=-6;A1=1;B1=1);"JA";"NEE")

bedankt alvast voor deze suggestie. Ik zal dit wat later bekijken of ik het gewenste resultaat heb.

=IF(A1&B1&N(C1>-6)="111";"ja";"nee")

of met een UDF:

Code:
Function F_snb(c00, c01, c02)
    F_snb = Format(c00 & c01 & Abs(c02 > -6) = "111", "yes/no")
End Function

Laatst bewerkt:
Ik geraak er niet uit. Ik voeg hierbij het bestand bij waarover het moet gaan.

In kolom Y wil ik graag de formule krijgen.
In deze kolom wil ik graag een "JA" zien verschijnen als aan de voorwaarde wordt voldaan dat in kolom D + kolom F telkens de waarde 1 staat + dat in kolom X een waarde -6 of kleiner staat genoteerd.Bekijk bijlage 2014-indic-B-gewichtsverlies-.xlsx

sherpa,

kun je me uitleggen waar het fout gaat in kolom Y?

Probeer anders deze eens:
PHP:
=ALS(EN([@Nee]=1;[@Onbedoeld]=1;([@[Verschil meetpunt 2 - meetpunt 4 vorig jaar]]>=-6));"ja";"neen")

Laatst bewerkt:
Gevonden: om e waarde van kolom x (minder of gelijk aan -6) te bekomen moet ik natuurlijk "<=-6" nemen in plaats van ">=-6" . Stom van mij. Dus de formule werkt wel degelijk.
Ook de laatst formule door u aangereikt (met de wisseling van de <=-6, gaat goed.

Ik zet deze vraag als opgelost. Bedankt om mij uit de brand te helpen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan