• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Functies overschrijven op bepaalde pagina's

Status
Niet open voor verdere reacties.

NielsRos

Gebruiker
Lid geworden
18 mrt 2009
Vrienden,

Ik zet met een probleempje.

Ik heb op dit moment op het hoofdblad een overzicht staan met % vis. Je kan hiervan invullen hoeveel % van welke vissoort een dier te eten krijgt. Deze verhouding komt terug op de eigen tabbladen van de dieren. Als je straks 20 dieren hebt is het natuurlijk makkelijk om de verhoudingen op 1 vaste pagina in te vullen dan 20 apart. Nu heb ik dus alles aan de hoofdpagina gekoppeld.

Hier komt ook gelijk het probleem. Stel dat ik 18 diertjes 40% haring en 60% karper wil geven, maar 1 dier 30% haring en 60% karper en 1 dier 100%.

Is het mogelijk om de functie voor die pagina dan te overschrijven? Als ik nu gewoon op de pagina van het dier zelf iets wil invullen, dan verwijder ik de functie naar het hoofdblad.

Ik moet dus eigenlijk individueel op een pagina ook nog de mogelijkheid hebben om de verhoudingen te veranderen. Heb een voorbeeld erbij gedaan. :)

Bijlagen

Horizontaal zoeken is een optie.

Bijlagen

Super rob. Het is precies wat ik bedoel.

Nu moet ik dit alleen toepassen in excel 2007. Staat er ergens een simpele uitleg voor het gebruik van deze methoden. Ik ben niet totaal nieuw met Excel, maar als ik de functies lees die je gebruikt hebt, dan komen deze mij helaas niet bekend voor. :(

Als je de bijlage opent in 2007 dan moet de formules het gewoon doen. Horizontaal zoeken zal daar ongetwijfeld gewoon inzitten.

=RECHTS(CEL("bestandsnaam";$A$3);LENGTE(CEL("bestandsnaam";$A$3))-VIND.SPEC("]";CEL("bestandsnaam";$A$3)))
vindt de naam van het tabblad en vindt dus de naam waarop wordt gezocht.

Als je de bijlage opent in 2007 dan moet de formules het gewoon doen. Horizontaal zoeken zal daar ongetwijfeld gewoon inzitten.

Hij doet het ook, alleen nu met ik de techniek toepassen op mijn bestaande bestand. Ik krijg het alleen niet voor elkaar met die formules. Volgens mij is het heel simpel maar snap ik niks van dat limiet invullen en of iets waar of onwaar is. :(

Kan iemand anders misschien even simpel uitleggen hoe je zo horizontale formule toepast? Ik heb nu alleen die formule van Rob welke prima werkt, maar geen idee hoe ik het kan toepassen op mijn bestaande bestand omdat ik geen idee heb waar ik moet beginnen of wat ik moet invullen. :(

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan