• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Functies per leeftijd aantal.als?

Status
Niet open voor verdere reacties.

WIMLIN

Gebruiker
Lid geworden
17 jul 2007
Ik wil graag in een tabel tonen hoeveel medewerkers in een bepaalde functie voorkomen gekoppeld aan een leeftijd.

Dit lukt mij wel met de aantal.als formule met één argument maar ik weet niet hoe ik dit met twee argumenten kan doen.

In de bijlage een voorbeeld.

Bijlagen

Functie per leeftijd

Thoralf,

Ik werk heel veel met draaitabellen. Maar in dit geval zou het eigenlijk zonder draaitabel moeten daarom dacht ik aan de aantal.als formule.

Functie per leeftijd

Thoralf,

Het werkt tot nu toe super goed.

Als het morgen nog zo goed werkt dan pas ik de status van de topic aan.

Leeftijd

Werkt nog steeds goed dus inderdaad maar op status opgelost kan altijd nog aanpassen.

Leeftijd

Thoralf,

Mogelijk wil en kan je nog eens helpen.

In mijn tabel uit de bijlage zie je in kolom B de leeftijdcategorie en in kolom G een waarde die daarbij hoort.

Nu zou ik graag per leeftijd de som van kolom G weten. Kan dit ook met de somproduct formule?

Bijlagen

Beste forumlid,

Dit kan met de formule in c8:

=SUMIF($B34:$B44;$B8;G$34:G$44)

=som.als(($B34:$B44;$B8;G$34:G$44)

Hiervoor moet je de teksten in kolom b3 t/m b12 gelijk maken aan de teksten in b 34 t/m b44.

Heb je nog vragen, laat het gewoon ff weten.

met vriendelijke groeten,

Oeldere

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan