• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Functieverlies na verwijderen beveiliging

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bluedog79

Gebruiker
Lid geworden
26 jul 2018
Hallo allemaal,

Ondanks al mijn moeite en het doorspitten van half internet kom ik er niet uit om onderstaand probleem op te lossen. Ik ben ook maar een leek met excel, dus waarschijnlijk zijn onderstaande zaken zo op te lossen. Maar niet voor mij :rolleyes: Hopelijk kan iemand mij helpen. Vast bedankt voor jullie hulp.

Gisteren heb ik de halve dag geprobeerd een verouderd excel bestand aan te passen. Deze was ooit door mijn voorganger voorzien van een wachtwoord, welke niet meer bekend was. Ik heb daarop de beveiliging weten te verwijderen via Google docs. Nu kan ik dus wel alle velden aanpassen, maar ik heb de volgende problemen gevonden:

- Er werden in het originele document knoppen gebruikt om rijen toe te voegen (F16 en 17 t/m H16 en 17). Deze doen het nu niet meer.
- In kolom AN t/m AP zie ik vanaf rij 35 een melding #REF.
- Bij het openen van het document krijg ik een melding: "Er zijn een of meer kringverwijzingen aangetroffen, waarbij een formule direct of indirect naar de eigen cel verwijst. Hierdoor worden deze mogelijk onjuist berekend. Verwijder of wijzig deze verwijzingen of verplaats de formules naar andere cellen."

Ik denk dat het met het ontbreken van macro's te maken heeft, want ik zie dat de twee bestandsextenties nu verschillen. Maar geen idee wat ik hieraan moet doen...

Laatst bewerkt:
Een .xlsx document bevat per definitie geen macro's dus de knoppen zullen het dan inderdaad niet meer doen.

Een .xlsx document bevat per definitie geen macro's dus de knoppen zullen het dan inderdaad niet meer doen.

Dat dacht ik al, maar bedankt voor je bevestiging. Maar kan ik dit op de één of andere manier weer instellen, of de beveiliging er op een andere manier afhalen waarbij alles wel blijft werken?

Als het een Blad beveiliging is, dan kun je op het www wel instructies vinden, hoe dit te verwijderen.
Als het een beveiliging is op de VBA, dan word het al lastiger om dit te doen.

De enige manier waarop je toegang kan krijgen tot de vba is door het kraken van het wachtwoord, daar kan je waarschijnlijk wel wat informatie over vinden op het internet.
Aangezien ISS nogal een groot bedrijf is, kan de ICT afdeling je hier toch wel bij ondersteunen (zeker als het een intern document is).

Laatst bewerkt:
Welkom bij Helpmij en graag gedaan :D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan