• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Function Vba

Status
Niet open voor verdere reacties.

datbenik

Gebruiker
Lid geworden
15 feb 2005
Ik heb de volgende vba functie gevonden maar hoe pas ik die toe? Ik kan die volgens mij niet gewoon aan een knop linken.

Oeps :o

Function UploadFile(ByVal HostName As String, _
ByVal UserName As String, _
ByVal Password As String, _
ByVal LocalFileName As String, _
ByVal RemoteFileName As String) As Boolean

Dim FTP As Inet

Set FTP = New Inet
With FTP
.Protocol = icFTP
.RemoteHost = HostName
.UserName = UserName
.Password = Password
.Execute .URL, "Put " + LocalFileName + " " + RemoteFileName
Do While .StillExecuting
DoEvents
Loop
UploadFile = (.ResponseCode = 0)
End With
Set FTP = Nothing
End Function

Hallo,

Je zou beter zeggen waar je die functie gevonden hebt.
Dit is geen gewone Excel-VBA code. Indien het al voor Excel van toepassing is, dan wordt er gebruik gemaakt van een of andere exotische objectenbibliotheek. Deze bibliotheek moet je dan aanvinken in de VBA editor => Extra => verwijzingen. Maar ik heb geen zin om uit te zoeken om welke bibliotheek het gaan. Er zijn er zo 'n paar honderd.

En een functie hang je inderdaad niet aan een knop, maar die gebruik je in andere macro's, waarbij je de functie aanroept, en de argumenten meegeeft, die hier tussen de haakjes staan. Hier 5.

Luc

Zijn 'gevonden' functie betreft het een niet VBA functie, maar een VB. Daarbij is voor het te gebruiken functie het inet-control benodigd. Dat moet op de Tool-box nog worden toegevoegd. Dat control is a.h.w. een class(bibliotheek van modules), die nodig zijn voor het uitvoeren van FTP. Als het goed is heb ik een dergelijk programma hier ooit geschreven. Zal het straks gaan opzoeken. Maar anders wordt het wel morgen. Inderdaad wordt bij de aanroep van die functie 5 argumenten meegegeven, maar het resultaat van die functie kan één v.d. 2 zijn, True of False.

Dennis.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan