functioneel verschil 2003/2007

• Onderwerp starter Onderwerp starter scw
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

scw

Gebruiker
Lid geworden
5 jun 2009
Hallo,

In mijn DB heb ik een rapport met een voorloopformpje. In het voorloopformpje kun je een jaartal selecteren, waarbij de knop openen vervolgens het desbetreffende rapport opent. In Access 2003 wordt het jaartal keurig meegenomen naar de parameter waarde en het desbetreffende rapport geopend.

Echter, in Access 2007 verschijnt er na het voorloopformpje, nog eens een melding "Enter Parameter Value" :confused:. Wanneer ik dan een jaartal intik, dan werkt die wel gewoon. Het jaartal van de "Enter Parameter Value" melding is overigens dan bepalend, deze opent Access dan.

Wat kan hier het verschil veroorzaken? Noemenswaardig is overigens dat het rapport is gebaseerd op een 'totaal'query welke is opgebouwd uit twee queries, waarin in beide de criteria voor de parameter wordt gevraagd.

Dank alvast voor de geboden hulp,

scw

Je zou eens moeten proberen om in 2007 de querie opnieuw opnieuw aan te geven via de expressie.
Volgens mij zit er een klein veschil in hoe hij het criteria opslaat.

Ha Ronald,

Dank voor je antwoord. Ik denk ongeveer te weten in welke hoek je denkt, echter zou je iets gedetailleerder kunnen zijn, bijv welke stappen ik moet nemen?

Dank!:)

Open de database in 2007 editie, dan even naar de totaal querie.
Bij criteria rechtermuisknop expressie.
Vanuit daar zoek je de parameter op ik neem aan dat die ergens op een formulier staat ?
Open dat formulier anders even dan staat die bij expressie bij geopende forms... Daar zoek je de criteria/parameter op en voegt hem ff toe met een like functie of hoe die nu ook opgebouwd is.

Probeer hem dan is ff uit, kijken of die dan nog steeds om een parameter vraagt.
Anders post het gedeelte van de database, ik gebrui ook 2007 de meeste hier zijn anti 2007 geloof ik haha !

Gr, !

Hoi Ronald,

Doordat er nogal wat tabellen e.d. aan vast zit geknoopt, is het lastig voor mij om hem te posten, hoop dat je dit begrijpt. In de totaalquery wordt er geen gebruik gemaakt van een criteria v.w.b. het jaartal. Ik denk dat het probleem word veroorzaakt doordat er in de twee 'sub'queries allebei wordt gevraagd naar een jaartal (twee criterias dus), terwijl er natuurlijk maar 1 keer wordt ingevoerd (met het voorloopformpje). Mogelijk dat 2003 hier minder last van heeft dan 2007?

Je zit duidelijk op een hoger niveau met Access dan ik, kan ik bij de ene querie dan een verwijzing zetten naar de andere met behulp van de 'Like'-functie? Sorry ik moet nogal zoeken, mede doordat ik de Engelse versie op dit moment gebruik...

Dat moet geen probleem zijn.
Zijn deze 2 queries ook nog gelinkt ik neem aan van niet ? (aan elkaar dus)
zijn 2 aparte queries die alle bij om een datum vragen die je invult in een formulier.

Als je nu de querie opent dan staat er nu bij criteria de textbox ?
Je kan als je rechtermuisknop doet bij criteria, gebeurtenis opbouwen drukken.
Dan kom je in het expressie programmatje.
Daar staat links forms dan heb je de mogelijkheid tussen geladen forms of niet geladen.
Kies het formulier waar het texboxtje staat waar je de datum invoert.
De like functie heb je niet nodig, dat is in deze situatie niet nodig. Like kan je bijvoorbeeld zoeken naar een gedeelte van een datum of dergelijk.

nog niet...

Hoi Ronald,

Ik waardeer je hulp weer enorm. Nou goed, ik heb de stappen gevolgd en de expressies opnieuw opgebouwd via die manier, helaas bood het geen soelaas.

Dit is wat er bij de criteria staat bij beide subqueries:
[Forms]![frmSelecteerjaar]![KeuzelijstJaar]

Inderdaad zijn de twee subqueries niet gelinkt aan elkaar.

Staat hij misschien op datum/tijd notatie ?

Probeer anders de querie is opnieuw op te bouwen vanuit 2007, en een testje te maken gewoon simpel maar doeltreffend testje :P

Laatst bewerkt:
Heb je dit al geprobeerd?

[Formulier]![frmSelecteerjaar]![KeuzelijstJaar]
of
[Formulieren]![frmSelecteerjaar]![KeuzelijstJaar]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan