Funktie Zoeken in/waar

Status
Niet open voor verdere reacties.

mverk

Gebruiker
Lid geworden
9 nov 2006
Ik gebruik Office XP Prof.
Bij de Opties heb ik de volgende instelling als Standaard zoekmethode:Snel zoeken en Algemeen zoeken.

Als ik nu in Access kies voor Zoeken krijg ik toch IEDERE keer bij Zoeken In: Soort (1e rubriek van mijn database) en in Waar: Heel veld.
Ik wil echter ALTIJD zoeken in het complete bestand (AdresPrive) en met Gedeelte van veld.

Ook al wijzig ik dat elke keer, bij de volgende start van Office staat alles weer op de oude waarde, dus op Soort en op Heel veld.

Heb al heel veel uitgeprobeerd maar krijg het niet voor elkaar.

Werk met Gebruikrs Beheerder en Prive. In BEIDEN heb ik exaxt de zlefde specificaties in de opties, in beiden gaat het op dezelfde manier fout!

Wie weet hoe ik dat goed voor elkaar krijg?

ik snap je vraag niet. wat wil je waar zoeken. gebruik je een form, een datasheet? wat?

Zoeken in Access

Ik gebruik een Formulier en klik dan op de verrekijker

De verrekijker van geeft je algemene zoek mogelijkheden. Die kan je niet instellen van tevoren. Als je dat wilt dan moet je je eigen verrekijker/zoek methode schrijven.

Funktie Zoeken in Access

Oke, het is me duidelijk!
Wel is het zo dat ik op mijn vorige pc (ook Windows XP en Office XP en meerdere Gebruikers) ik zeker weet dat ik daar het problem niet had en dus ALTIJD direct via de verrekijker de funktie Zoeken kon opstarten en dan alleen maar mijn zoekargument in hoefde te geven en niets hoefde te wijzigen in Soort en Gedeelte van veld.
Heb je misschien daar nog een verklaring voor?
Groeten

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan