Funnel maken lukt niet kom niet verder

Status
Niet open voor verdere reacties.

uaejeroen

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
7 dec 2009
Helup !!!

Ik zit met een soort dummy boek voor me te kijken hoe ik een funnel maak met comscore Digital Analytics en er staat selecteer funnel, gedaan daarna moet ik checkpoints instellen nou bij mij komt er een leeg popup kan iemand mij helpen om de checkpoints in te stellen?

Wie kan mij vertellen waarom ik geen keuze krijg uit checkpoints

Bijlagen

Laatst bewerkt door een moderator:
Wat doe je met Digital Analytics

Beste uaejeroen

De laatste tijd heb je veel vragen gesteld over Digital Analytics.
Ik krijg de indruk dat je zonder instructie of opleiding met dit pakket werkt.

Ik wil je op zich best helpen maar uit je vragen en sommige antwoorden lijkt het wel of je met een onvolledig product zit te werken.
En wat is je voorbereiding geweest? Opleiding/training van de leverancier?

Welke documentatie heb je er bij?
De omschrijving "een soort dummy boek" zegt niet zoveel. Is dit de offieciele handleiding voor gebruikers?

Digital Analytics geeft statistieken over het bezoek van webpagina's.
Maar DA kan dat alleen doen als er vanaf die pagina's bij elk bezoek een signaaltje naar de DA-database wordt gestuurd. Daarvoor moet je op elke pagina een stukje javascript-code plaatsen, met daarin een unieke tellernaam per pagina.
Is dat wel in orde bij jou?

Je laatste probleem met de funnels duidt er op dat je uberhaupt geen tellers hebt aangemaakt:
bij mij komt er een leeg popup

Wil je iets meer info geven over bovengestelde vragen?

PS:
ik ben zelf beroepshalve met DA werkzaam, maar ik heb wel eerst een opleiding gehad
en ben ook in contact met de leverancier als ik vragen heb.

Laatst bewerkt:
Ik krijg je Doc1.rar niet geopend.
Melding: Archief heeft onbekend formaat of is beschadigd

Ik krijg de Doc1.rar wel (zonder mopperen) geopend, met WinRAR.
Als enige bestand zit er in: Doc1.htm.
Dat is een met MSWord gegenereerde html-pagina, met als enige inhoud een image001.jpg van 1080*675px.
Voor dat img wordt als bron naar een map Doc1_bestanden/ verwezen.
Maar die map zit niet in het RAR-bestand.
Kortom: geen afbeelding te zien.

mijn excuses
ik heb een website en de meeste rapportages werken succesvol
na een computer reparatie en alles opnieuw geinstalleert leek het probleem wat ik eerst had met DA opgelost
Toen werkte geen rapportages en konden er geen rapporten geopend worden en de metrics die ik toevoegde via report builder bleven over in het scherm zichtbaar
Blijkbaar was dat een virus of internet instelling

Dat probleem is op gelost

die afbeelding kijk ik morgen nog wel even naar verblijf nu in het buitenland
Een opleiding is een groot wordt maar de basis dingen heb ik wel geleerd
het is geen dummy boek... maar het staat er letterlijk

Maak een nieuw rapport 'nieuw' selecteer 'funnels' dat kan je ook met zoeken rechts boven doen
Nou dan klik je op verder, dan moet je bij checkpoint klikken en opent zich zo'n venster, ik neem aan dat dat venser vol staat met mogelijkheden, maar bij mij is die helemaal leeg, zelfs bij zoeken vind die niks
Als je dan zelf twee namen invult, zoekterm en conversie, dat wil ik graag meten, en je maakt rapport aan zegd die alles 0
als ik losse rapportages maak vind die veel getallen

ik wil graag weten hoe kan ik zo'n funnel aanmaken met DA, google vind vooral sites voor google analytics maar ik kan niet echt veel info vinden over DA hoe maak ik een funnel

Laatst bewerkt:
ik heb een website en de meeste rapportages werken succesvol
na een computer reparatie en alles opnieuw geinstalleert leek het probleem wat ik eerst had met DA opgelost

Wil je dat wat beter (gedetailleerder) uitleggen?
Wat die computer-reparatie er mnee te maken heeft begrijp ik niet. DA is een webservice (aangeboden door Nedstat) die jij benadert via een browser; dat heeft niks met jouw computer te maken.

Staat jouw website op een gehuurde host-ruimte of draai je die zelf op een thuis-webserver?

Een opleiding is een groot wordt maar de basis dingen heb ik wel geleerd
het is geen dummy boek... maar het staat er letterlijk

Heb je wel of niet deelgenomen aan een cursus van Nedstat?
Zo nee, wil je dan even uitleggen van wie of waar je uitleg over DA hebt gehad?

En was dat boek nu de officiele handleiding van DA of niet?

dan moet je bij checkpoint klikken en opent zich zo'n venster, ik neem aan dat dat venser vol staat met mogelijkheden, maar bij mij is die helemaal leeg, zelfs bij zoeken vind die niks

Om te zoeken moet je beginnen met het invullen van de naam van een teller (metric)
Als je metrics namen hebt gegeven als 'webpage1', 'webpage2', 'webpage3'
en je vult in dat zoekvenstertje in: "webp"
dan zal hij vanzelf de verschillende mogelijkheden weergeven.

ik wil graag weten hoe kan ik zo'n funnel aanmaken met DA

Ik neem aan dat je zelf de namen weet van de tellers (metrics) die in jouw webpagina's zijn verwerkt.
Als je twee van die teller-namen invult in het veld waar dat gevraagd wordt (met een komma er tussen) heb je al een funnel.

ik maak keuze van rapportage items, ik heb een boek over zoekmachine marketing die ook een beetje analystics gebruikt
Nu wel ik bij funnel bekijken wat de meest gebruikte zoektermen voor conversie binnen halen
ik weet dat dit niet alles is wat u vroeg

en okay

als ik gewoon rapport itams selecteer bezoeken, ecommurce browser ik krijg keurig de cijfers te zien
maar klik ik op funnel dan kan ik niet een checkpoint kiezen

Waarom blijft dat vak leeg, en als ik twee namen kies zet die waarde null

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan