Future proof game pc budget 1900 euro

Status
Niet open voor verdere reacties.

Zflux

Gebruiker
Lid geworden
1 nov 2012
Berichten
5
game pc budget 1900 euro

Hallo allemaal,

Binnenkort wil ik een game pc gaan bouwen die zware spellen op ultra kan draaien en spellen van de toekomst.

Mijn budget is max. 1900 euro.

Mijn voorkeuren zijn: Intel en Nvidia.

Ik heb geen randapparatuur nodig.
Tevens ook geen DVD drive.

wel windows 7 64 bit

Ik heb het liefst een stille pc die wel degelijk koelt.

wat zou een mooie samenstelling zijn?

alvast bedankt!

mvg,

Rob
 
Laatst bewerkt:
Future proof zal lastig worden, dat gaat haast nooit.

dan nog het volgende:

  • Waarom geen windows 8, je begint nu al met een achterstand(en kom AUB niet met "geen start knop", dat is supersimpel op te lossen. en windows 8 is gewoon VEEL sneller.)
  • Is styling belangrijk (wil je extra lampjes, eventueel extra fans met lampjes, mooie kast).
  • Wil je futureproof als in "ik kan er jaren mee doen" (wat niet gaat), of wil je futureproof zodat je na 2 jaar even de videokaart vervangt en weer verder kunt gamen?
  • Bouw je hem zelf, of moet de webshop dit doen?
  • Wil je waterkoeling(en dus maintenance), of moet het met luchtkoeling.
  • Je budget is overigens "Max 1900" euro, wat zijn je gewenste kosten? (1000 euro maakt een prima pc), of wil je gewoon voor +- 1900 een superpc.
  • Hoeveel GB/TB harde schijf (of SSD) wil je?
  • Wil je een dedicated netwerk kaart (voor online gamen)
  • Moet er een sound card in, of zal onboard voldoen?
  • Een dvd drive is nog geen 20 euro en kan handig zijn, weet je zeker dat je dit niet wilt?
 
@Mastermindzh

windows 8 lijkt me ook prima.
Styling maakt me niet uit, kast komt toch op de grond te staan.
Met future proof bedoel ik ongeveer 2-3 jaar met desnoods uit bereiden naar 2way SLI
Het lijkt me wel een uitdaging om hem zelf te gaan bouwen.
Het liefst wil ik luchtkoeling.
1900 euro is het bedrag dat ik maximaal wil uitgeven, maar ik wil wel gewoon een degelijke pc, dus als het op het maximale bedrag uitkomt vind ik het niet erg.
Ik liefst wil ik een SSD 256 GB+
Ik wil wel graag online kunnen gamen. is een netwerk kaart dan noodzakelijk?
Ik heb nu nog een USB headset (Logitech G35) dus heb nu nog geen geluidskaart nodig.
De DVD drive sloop ik uit mijn oude pc.

Hopelijk heb je zo genoeg informatie

Alvast bedankt!

mvg,

Rob
 
klikerdeklik
Windows 8 64 bit
Asus Sabretooth Z77 moederbord komt met een wind tunnel board zodat het moederbord beschermt en koel blijft (zitten 2 onboard netwerk poorten op) (kan ook SLI aan)
i7 3770K processor zal in ieder geval niet aan je processor liggen als er een bottleneck is
GTX680 2GB game videokaart een van de beste single gpu kaarten deze zal het zeker de komende jaren goed doen en hij ondersteund SLI
Coolermaster CM 690 Advanced kast met USB 3.0 ondersteuning
Corsair Dominator DDR3 1866mhz ram lekker snel en met mooie lichtjes :eek: 2 x 4GB 8GB totaal
Corsair Gold certified AX750watts voeding erg efficiënt en kan een tweede GTX680 aan als het moet
Noctua NH-D14 processor koeler de stilste en best koelende lucht koeler op het moment
OCZ Vertex 4 SSD 256GB betrouwbaar en erg snel (ja ze zijn een stuk betrouwbaarder en sneller geworden check hardware info klik)
Samsung Spin point F3 1TB HDD voor opslag

hiermee ga je zeker de komende 2/3 jaar games op ultra spelen daarna zul je wellicht een extra videokaart of gewoon een snellere videokaart moeten plaatsen

let op je kan natuurlijk ook goedkoper uit ik ben voor premium producten gegaan die zijn standaard duurder maar hebben goede garantie's en gaan vaak langer mee
 
Laatst bewerkt:
Echt future proof bestaat niet.
Maar als je echt lang wil gaan doen met je pc zal ik wachten tot de haswell processoren uit zijn en de 700/8000 series van nvidia en AMD.
 
mmm even op reactie van firestorm...

Ik heb dat moederbord, die processor, dat geheugen.
Ik heb die kast gehad, die koeler gehad en die hdd...

Dus je zou kunnen zeggen dat ik het er vrij mee eens ben haha! (ik zou persoonlijk voor zo'n standaard waterkoeling kitje gaan zoals de H80)


Let op dat je de fans op de goede manier erin zet.

Bij die ene in het midden moet het asus logo naar boven
Die andere daar moet je dat sponsding (zit in de doos) onderop doen (dan gaat hij niet trillen).
Bij de 2de moet het asus logo naar buiten.
 
dat lijkt me wel een aardige pc:D



Wat vinden jullie van een x79 systeem?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan