Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
<?php
$handle = fopen ("/tmp/inputfile.txt", "r");
while (!feof ($handle)) {
$buffer = fgets($handle, 4096);
echo $buffer;
/*
PHP.net echo'ed het hier alleen maar, maar je kunt het nu dus ook iedere keer opslaan in een array:
$i = 0; #kun je ook voor het gemak op 1 zetten voor regel 1
$fbuffer[$i] = fgets($handle, 4096);
$i++; #tel 1 op bij de regelnummering, zodat hij een nieuwe sleutel neemt voor de volgende regel...
*/
}
fclose ($handle);
<?
fwrite(fopen("berichten.dat","a"),"JPeetje zei: 'Hallow'");
fclose(fopen("berichten.dat","a"));
?>
<?
include("bestand.dat");
?>
<?
$regels = file("tekst.txt");
foreach ($regels as $regelnummer => $regelwaarde)
{
echo ("Regel #<b> " . $regelnummer . "</b>: " . $regelwaarde . "<br>");
}
?>
<?
$bestand = ("tekst.txt");
$handeling = fopen($bestand, "r");
$inhoud = fread($handeling, filesize($bestand));
echo ($inhoud);
fclose($handeling);
?>
'w' Openen voor alleen schrijven; plaats de bestands pointer aan het begin van het bestand en maak het bestand 0 bytes lang. Als het bestand niet bestaat, probeer het aan te maken.
wat nou ?Beetje omslachtig JPeetje
van tutorials maken leer je handige dingenmaar die ene manier met file() en foreach() is idd wel slim gevonden
voor zover ik weet kun je idd ook niet zomaar ergens plaatsen...tis of aan 't begin, of aan 't einde...en dan lekker met ereg_replace() or str_replace() enzo lopen klooien :thumb:Wat ik dus al zei is dat er geen manier is voor zover ik weet dat je exact de positie van de file-pointer kunt bepalen maar dat je het dus zou moeten bufferen in 1 grote variabele string en dan met preg_match() en str_replace() de te veranderen dingen wijzigen en dan de gewijzigde inhoud weer terugschrijven naar het bestand...
We gebruiken essentiële cookies om deze site te laten werken, en optionele cookies om de ervaring te verbeteren.