fwtsqmfile**.sqm bestanden in c:\windows\temp

Status
Niet open voor verdere reacties.

vdbjg

Gebruiker
Lid geworden
22 feb 2009
Hallo,

Sedert een week of twee komen er telkens nieuwe bestanden bij in de c:\windows\temp directory.
Het zijn bestanden met de naam fwtsqmfile**.sqm , waarbij ** begint met 00 en telkens 1 wordt opgehoogd.
Op internet heb ik reeds gezocht wat dit kan zijn, maar kom niets tegen.
Alleen dat sqm iets te maken zou kunnen hebben met messenger, maar dat gebruik ik niet.
De files kan ik wel verwijderen, maar daarna komen ze telkens weer terug.
De bestanden worden altijd gegenereerd op het moment dat de pc wordt afgesloten.
Ken iemand deze bestanden en waarom en door wat worden die gegenereerd.

Alvast bedankt,

Lijkt mij dat je een virusje te pakken hebt. Scan eens met o.a. Super Anti Spyware, en even met AVG Free (Of een andere dergelijke virusscanner)

Dank voor de info.
Ikzelf denk niet dat het een virus is.
Heb altijd een virusscanner actief (Avast, laatste versie met laatste definities).
Gisteren nog het systeem gescanned met Clamwin, maar ook deze vond niets.
Ook zou ik het vreemd vinden dat een virus alleen een log-achtig bestand achterlaat.
Verder zijn er geen extra processen en services actief dan voorheen.
Daarnaast ben ik zeer voorzichtig met software. Installeren doe ik eigenlijk nooit, ik gebruik voornamelijk software die je alleen hoeft uit te pakken.
Ik zal eens kijken wat ik nog kan vinden. Het sqm bestand wordt ook niet iedere keer aangemaakt als ik het systeem uitschakel.

Heb inmiddels alles gescanned op enige vorm van virus/spyware/adware etc.
Gelukkig ben ik geen enkele bedrijging tegengekomen.
Over het algemeen vind ik de volgende uitleg over sqm files op internet.

Log file created by the Service Quality Monitor program that records events on Windows computers; may include application use, performance, and errors from a program; SQM data can be sent to Microsoft, which helps the company fix and improve software programs.

Tot op heden kom ik er echter niet achter welk programma de files achterlaat.
Ik zie geen duidelijke aanwijzing in de bestandsnaam ftwsqmfile**.sqm .
Mocht iemand weten welk programma deze log file achterlaat, dank hoor ik dat graag.

Alvast bedankt,

Probleem is een groot woord.
Ik wil graag weten waar deze files vandaan komen.
Ze komen in ieder geval niet van MSN.
Dit zijn wel SQM files maar hebben een andere omschrijving.
Daarnaast had ik al aangegeven dat ik GEEN MSN gebruik.

De bestanden worden dus ergens anders door gegenereerd en dat wil ik nu graag weten.

Hoi !

Succes ermee, meer smaken heb ik niet.

Greetz,

Harry.

Voor diegene die het misschien het antwoord wil weten.
De files worden gegenereerd tijdens het afsluiten van Vista nadat ik uTorrent heb gebruikt.
Het blijkt dat dit programma niet goed afsluit (gevonden op uTorrent forum) en blijkbaar maakt Vista hier tijdens het afsluiten een melding van.
Het verkeerd afsluiten van uTorrent gaat echter niet gepaard met een foutmelding. Vandaar dat ik niet in die richting ging zoeken.

Groeten,

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan