FX-8350 vs i5 3570

Status
Niet open voor verdere reacties.

jessel

Gebruiker
Lid geworden
4 jul 2012
Ik ga een pc kopen, ik had in gedachte de i5 3570 te doen, maar vraag me af welke nu beter is,
Ik ga hem gebruiken voor zware games en videobewerking

Zware games is redelijk onbepalend. De meest zware games gebruiken zelden meer dan 30% load op een moderne CPU. Enige uitzondering is misschien de wachttijd tussen rondes in Civilisation / Total war en dergelijke strategie spellen. De i5 is sneller in veruit de meeste games

Videobewerking is afhankelijk van wat je precies doet. De 8350 is heel snel in multi-core geoptimaliseerde processen. De i5 is sneller / gelijk in de meeste andere zaken.

De prijs van beide licht dicht bij elkaar, waarbij wel opgemerkt moet worden dat de 8350 2,5x meer verbruikt dan de i5. Dat betekend een veel grotere (duurdere) voeding en een hogere stroomrekening. De kosten daarvan moet je ook meewegen.

Zware games is redelijk onbepalend. De meest zware games gebruiken zelden meer dan 30% load op een moderne CPU. Enige uitzondering is misschien de wachttijd tussen rondes in Civilisation / Total war en dergelijke strategie spellen. De i5 is sneller in veruit de meeste games

Videobewerking is afhankelijk van wat je precies doet. De 8350 is heel snel in multi-core geoptimaliseerde processen. De i5 is sneller / gelijk in de meeste andere zaken.

De prijs van beide licht dicht bij elkaar, waarbij wel opgemerkt moet worden dat de 8350 2,5x meer verbruikt dan de i5. Dat betekend een veel grotere (duurdere) voeding en een hogere stroomrekening. De kosten daarvan moet je ook meewegen.[/OTE]

Dus jij zou voor de i5 gaan?

Ik heb de prijs van de 8350 nog niet officieel bevestigd gezien. Alleen "rond de 200 euro". Mocht de prijs richting de 175 gaan kun je een andere overweging maken.

Is de prijs 200 tegen 205, dan zou ik persoonlijk niet kiezen voor een 8350. Simpelweg omdat een CPU die 150W verstookt op vol vermogen eigenlijk niet meer van deze tijd is. De voeding moet groter, de koeling moet groter (en dus luider/duurder). Als fanatiek gebruiker vind ik dat niet opwegen tegen 10% meer snelheid in sommige specifieke toepassingen.

De FX8350 verstookt op vol vermogen zelfs 210W
De i5 verbruikt maximaal 100W

Laatst bewerkt:
Let op . De 100 en 200 die je noemt zijn system loads. Inclusief Moederbord en idle verbruik van de videokaart, etc.

Daar moet 30-40 vanaf voor puur de cpu. Maar de indicatie is wel juist natuurlijk.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan