• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Fx=zoeken() gebruikt, antwoorden is tekst, wil formules uitvoeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

mvdpas

Gebruiker
Lid geworden
28 aug 2013
Hi

Ik heb gemaakt, stap1

Fx=zoeken(A1;{"C";"D";"R"};{"3,14/*A2*A2";"A2*A3/2";"A2*A3"})

C=cirkel (pi/4) *((2 * straal)^2)
D=driehoek
R=rechthoek. (Breedte x hoogte)

Dit werkt. Stap2

De formules worden (natuurlijk) als tekst weer gegeven.
Haal ik de " tekens weg dan veranderd daar niets aan.

Ik wil dus dat wanneer ik zeg het is een cirkel.
De oppervlakte formule van deze cirkel in "geselecteerde cel" komt en er berekent wordt met de cellen A2 , A3.
Maar als ik zeg rechthoek dan moet deze formule in dezelfde cel komen waar eerst de formule voor een cirkel stond.

Ik hoop dat ik het juist verwoord heb.

Meer uitleg

Probleem zit hem niet in */ verkeerd gebruikt
Of misschien is 3,14*A1*A1 niet duidelijk

Maar dat wanneer de "" tekens weg gehaald worden er niet actief gerekend wordt maar er een foutmelding ontstaat?

mvdpas,

welkom op Helpmij.nl!

Het is een goed gebruik om je vraag vergezeld te laten gaan van een Excel-bestandje waarin datgene wat je al hebt staat, dat voorkomt dat evt helpers eerst je bestand moeten proberen na te bouwen....

Met de functie zoeken gaat dat volgens mij niet lukken. Gebruik in plaats daarvan de ALS-functie. Bijvoorbeeld:
Code:
=ALS(A1="C";PI()*A2^2;ALS(A1="D";A2*A3/2;A2*A3))

Hoi,
Wanneer ik in A1 bijvoorbeeld 8 heb staan komt in een cel de juiste waarde van 201,06 bijvoorbeeld. Nu moet er -201,06 komen te staan wanneer ik -8 invul maar het minteken wordt genegeerd, (ik denk dat dit een erg simpele vraag is, maar, Weet iemand wat te doen, want dit gebeurd dus niet!!

=ALS(A1="C";PI()*A2^2;ALS(A1="D";A2*A3/2;A2*A3))

Laatst bewerkt:
Hallo,
als je een negatief getal met een negatief getal vermenigvuldig dan bekom je toch een positief getal?

Met de pos.neg. Functie wordt dit probleem inderdaad opgelost.

De vraag lijkt afgevinkt, dus verwacht ik dat de status nu op opgelost staat, zodat deze vraag terug gevonden kan worden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan