FX5200 overklokken

Status
Niet open voor verdere reacties.

SkyRaider1988

Gebruiker
Lid geworden
19 sep 2006
hey mensen ik heb een Club3d FX5200 128MB AGP videokaart en speel sinds kort World of Warcraft(max FPS is 20) en haal uitermate lage FPS en er staat dat het speelbaar is vanaf GeForce 2, hoe zou ik graag willen weten maar daar kom ik niet voor ;) is mijn FX5200 goed overklokbaar en zou ik hiermee betere FPS kunnen krijgen op WoW en welk programma kan ik het beste gebruiken hiervoor? bij voorbaat dank

Overklokken kan altijd, maar of je daarmee zulke performance haalt dat je ineens 10/20 fps meer hebt? Lijkt me sterk.

Wellicht kan je een lagere resolutie instellen in WoW? (Vooral Anti Aliasing neemt veel van je videokaart).

Okay ik zoek togh al de laatste tijd naar een videokaart maar kheb een AGP Pro 4x Slot, kan ik daar een ATI X1300Pro 256MB AGP 8x indoen?

Je kan er wel een ATI X1300Pro 256MB AGP 8x in doen, maar deze zal maar op halve snelheid draaien. Simpelweg omdat je slot op je moederbord niet sneller ondersteund.

Maar ik las net dit:

De AGP8X-mythe

Al een tijd geleden werd met veel ophef de nieuwe standaard AGP8X geïntroduceerd. 2x zoveel bandbreedte, dus twee keer zo snel, zo werd ons voorgehouden. Critici voorspelden het al, en later bleek ook uit de eerste benchmarks dat AGP8X eigenlijk helemaal geen performanceverbetering met zich meebracht. De kaarten waren ontworpen om het met 1,1 GBps (AGP4X) te doen, en konden eigenlijk niets met die Gig aan extra bandbreedte. '****', moesten Ati en nVidia gedacht hebben: 'onze nieuwste marketingtruuc is ontkracht. Hebben we net op alle dozen in grote letters AGP8X laten drukken, blijkt dat geen verschil te maken.' Daarom besloot nVidia op alle kaarten die opnieuw werden uitgebracht (maar dan mèt AGP8X ondersteuning) iets sneller geheugen te gebruiken, zodat het zou lijken alsof AGP8X de kaarten wel degelijk sneller zou maken. Chips die opnieuw, vaak onder een andere naam zijn uitgebracht met AGP8X ondersteuning staan in de tabel tussen haakjes. Een AGP8X kaart op AGP4X laten draaien maakt hem zo'n 3-5% trager. Wanneer je een AGP8X kaart koopt maar slechts een AGP4X moederbord hebt hoef je dat dus absoluut niet te upgraden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan