fx5700le problemen

Status
Niet open voor verdere reacties.

janco

Gebruiker
Lid geworden
16 dec 2003
zodra ik mijn nieuwe videokaart in mijn systeem doe, gaat mijn computer weer uit en herstart weer uit zijn eigen . dit blijft hij doen. ik krijg dan de melding op mijn scherm "over specifications". het is een fx5700le 256mb kaartje. ik heb een systeem met een amd 1800xp + 512ddr+ windowsxp sp2. nieuwste drivers zijn geen optie probleem blijft. iemand suggesties??

ik kan niet echt een merk vinden maar er staat op de zijkant: switching power supply
model lc- a300 atx.

Geef eens op wat er allemaal precies in je pc zit, dus ook cd-rom/brander>PCI kaarten>hoeveelheid geheugen reepjes>casefan's>hardeschijven.

samsung combo dvdrom/cdschrijver,
nec2500 dvdwriter
120gb harde schijf (maxtor),
20gb harde schijf (quantum fireball),
512 mb (pc3200 ddr sdram)
Video kaart NVIDIA GeForce4 MX 440 (64 MB)
Netwerkkaart Realtek RTL8139 Family PCI Fast Ethernet NIC (213.73.185.236)
Moederbordnaam Gigabyte GA-7DXE (5 PCI, 1 AGP, 3 DDR DIMM, Audio)
CPU Type AMD Athlon XP, 1541 MHz (11.5 x 134) 1800+

zo voldoende info?

Ik kom met die gegevens op 283Watt uit.
Dit aan de hand van deze site:
http://www.jscustompcs.com/power_supply/

Let op,
Dit is het maximale wat de pc nodig kan hebben(in theorie)
In werkelijkheid haal je het maximale nooit.

Nog een opmerking:
Je hebt het in je eerste bericht over een FX5700LE, die heb ik ook ingevuld.
(Bij je gegevens zet je een Geforce 4 neer)

Voor je CPU heb ik voor de processor gekozen die het minste stroom gebruikt.
Je hebt namelijk twee 1800+ types.
AMD Athlon XP Thoroughbred(53Watt)
AMD Athlon XP Palomino(66Watt)

Laatst bewerkt:
ja klopt ik had de videokaart erbij gezet die er op dit moment inzit dus die 64mb kaart, met die fx5700le kaart trekt de voeding het dus niet. dan ga ik maar ff kijken voor een zwaardere voeding. 400watt ofzo.
in ieder geval bedankt voor de uitleg.

ik denk dat je beter voor een minimaal 350 wattmoet gaan maar ik denk dat dat nog teweinig is.

als ik jou was zou ik maar voor een 400 of 480 watt gaan.:D

nu de 300watt voeding vervangen voor een 400watt voeding, fx5700le kaart erin en weer gaat hij uit zodra mijn buroblad verschijnt en dan herstart hij weer. probleem dus niet in voeding. snap hier echt helemaal niks van. nu maar weer mijn nvidia 64mb kaart erin en sysyteem draaid goed.:confused: :confused: :confused:

heb de fx5700le kaart bij mijn zwager in de comp gezet en daar doet hij het wel.

in zulke gevalllen is het zelden de voeding.
(is mijn ervaring -> de problemen ontstaan vaak later omdat de voeding het op langere termijn het vaak niet aan kan, dat heb ik zelf ook mee gemaakt)

Heb je wel de drivers van je vorige videokaart gedeinstalleerd?
Dit is namelijk wel ZEER belangrijk.

ik heb mijn computer opnieuw geinstalleerd, met de nieuwe kaart erin en de drivers van de cdrom gebruikt die er bij zat. later heb ik nog een keer de nieuwste drivers gedownload en die gebruikt maar lukte ook niet.

Laatst bewerkt:
als ik zo ff nadenk kan het misschien ook wel gewoon aan mijn software liggen. tijdens het installeren van xp met de fx5700le kaart in het systeem valt de computer niet uit. dan blijft hij toch gauw een uurtje aan. zal dat dan aan xp liggen of aan de stuurprogrammas van de kaart

probeer eens op te starten zonder cd-roms e.d.
Alleen 1x geheugen, 1x harde schijf en de videokaart

Blijft t dan wel werken?

werkt nog steeds niet bij mij. in mijn bios kan ik ook niet veel instellingen controleren omdat dat dat niet zo uitgebreid is. ik kan daar niks vinden over agp en weet ik veel wat. ik heb mijn bios al geflasht maar de informatie blijft beperkt.

RE

Hoi,
Het beste wat je in dit geval kan doen is met je kaart terug gaan naar de winkel en ff vragen of je 'm kan ruilen voor een andere (zelfde, anders weet je nog niks)
en nog eens proberen. Lukt het dan nog niet dan weet je toch al zeker dat het geen probleem door de kaart zelf.
Heb dit probleem ook gehad met een audio kaart.
Als je een nieuwe setup van je systeem doet, kan je best eentje doen met zo weinig mogelijk rand apparatuur, nl. alleen het hoogst nodige en als je systeem eenmaal draait voeg je de rest van de hardware er aan toe.

Succes!:(

ik heb toen twee dezelfde videokaarten gekocht, 1 voor mij en 1 voor mijn zwager. Bij mijn zwager doen ze het allebei en bij mij allebei niet. en ik heb ook al een keer geprobeert met zo min mogelijk hardware. maakt allemaal niks uit.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan