Fx5900xt instellingen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Milan12

Gebruiker
Lid geworden
28 nov 2004
Ik heb net een nieuwe videokaart gekocht. Maar toen ik hem erin stopte was ik vergeten het extra voeding stekkertje erin te doen. Toen zei Windows dat het apparaat niet genoeg stroom kreeg en zette de prestaties omlaag.
Het gevolg is nu dat mijn videokaart traag is. Wie weet er hoe ik mijn instellingen weer op standaard krijg?

Alvast bedankt,
Milan.

Welkom op Helpmij.:)

Heb je de driver wel goed geinstalleerd?
Niet de driver die meegeleverd is, maar de Forceware driver die je bij Nvidia kunt downloaden.
www.nvidia.com

Bij bureaublad>eigenschappen>instellingen>geavanceerd kun je de instellingen van je videokaart wijzigen.

Of bedoel je de beeld prestaties van Windows zelf?

Hallo

Ik heb de nieuwste drivers voor mijn videokaart. Alleen als ik Pcmark en 3dmark draai krijg ik hele lage scores voor mijn videokaart, terwijl de rest wel hoog is. Dus ik dacht dat het aan dat gedoe met dat stekkertje lag. Bij geavanceerd kon ik niets vinden om mijn instellingen weer terug te zetten.

Maar denkt u ook dat het aan dat stekkertje ligt of zou het misschien ergens anders aan kunnen liggen?

mvg.

Driver al eens volledig verwijderd en opnieuw geinstalleerd?

Ja ook al gedaan...zelfs xp er opnieuw opgezet. Maar toch nog lage prestaties.

Welke FX5900 heb je precies en wat zit er allemaal in je pc?
Wat zijn de scores die je eerst haalde en die je nu haalt?

Ik heb een point of view fx 5900xt. Processor: amd-64 3400+, maxtor sata 200gb, k8n neo platinum mobo en 1024mb ddr-400.

Ik haalde met 3dmark05 een score van onder de 1000 (950 ofzo) en met pcmark 04 haalde ik een score voor mijn videokaart van ongeveer 1200 (voor mijn graka). Bij PCmark waren mijn andere scores wel voor hoger.
Met mijn andere computer met een radeon 9800 xt haalde ik een 3dmark 05 score van meer dan 2600.

Ik weet het niet zeker, maar volgens mij kun je de FX5900 niet vergelijken met de Radeon 9800 XT.

Nee daar heb je gelijk in, maar het moet toch niet uitmaken dat hij 2,5 keer zo slecht presteert. (in 3dmark dan).
Denk je dan dat 950 een normale score is voor mijn PC in 3dmark en dat mijn instellingen dus gewoon goed zijn? Alle scores zijn hoog behalve die van mijn videokaart, die haalt de rest volgens mij zwaar naar beneden.

Ik heb m'n FX5700(128MB)eens getest met 3Dmark03 en kwam op 2613 met alleen de videokaart testen en op 2593 voor de videokaart met alle tests erbij.

3Dmark05 draait voor geen meter hier.:(
Ik kan dus niet kijken of de 05 versie veel zwaarder de score telt.
(waar ik eigenlijk wel vanuit ga)

Dan zal ik 3dmark 03 vanmiddag ook nog even draaien en kijken wat daar uitkomt. Misschien is de score daar inderdaad beter.

Ik heb nu 3dmark 03 gedraaid. Ik had 5323 3dmarks. Dit is toch wel een normale score voor mijn PC?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan