FX8350 op GA-880GMA-USB3

Status
Niet open voor verdere reacties.

RoelColl

Gebruiker
Lid geworden
25 jan 2012
Ik heb zojuist een FX8350 ter vervanging van mijn 1055t aangebracht, maar als ik nu probeer op te starten zit er geen beweging in. Alle componenten hoor (en zie) ik wel inschakelen, echter videosignaal en het verder opstarten blijven uit.

Heeft iemand een idee wat de oorzaak kan zijn?

Alvast bedankt,

Roel

AMD FX8350, GA-880GMA-USB3, 8GB GD38GB1333C9SC, Club 3d AMD Radeon 7950, Cooler Master 700w

Begin met een bios reset met de clr_mos jumper, totaal van de voeding uitvoeren.
FSB verschil?

Bedankt voor de snelle reactie, ik heb de CMOS gecleared, helaas nog geen verandering.

Dankjewel, ik ga het gelijk proberen. Mocht dit ook niet lukken, welk moederbord zou er dan geschikt zijn als vervanger? ( budget 150,-).

Gr. Roel

Binnen dat budget zijn er meer dan genoeg, maar dat komt wel als de BIOS-update niet helpt ;)

Zojuist een bios update gedaan naar f4. De 1055t werkt gewoon, echter de fx8350 wil niet opstarten. Is er nog iets dat ik zou kunnen proberen?

Gr. Roel

Ahaa, vandaar. Kun je mij een mid-range moederbord aanraden waar hij wel op zou werken?

Gr. Roel

Bedankt voor de uitgebreide informatie, ik moet alleen even kijken of ik ATX kwijt kan aangezien ik nu een micro ATX heb.

Ik zal mijn keuze plaatsen, nogmaals bedankt.

Gr. Roel

Wat micro-ATX borden betreft heb je ook voldoende keuze ;) Maar het is erg goed dat je in de gaten houdt of dat een "gewoon" ATX moederbord past of niet!

Ik heb vandaag de keuze gemaakt voor jouw 3e optie: De Asrock 990fx Extreme3. Ik bedacht me dat ik nog een ATX-kast had staan, dus die vanmiddag helemaal gestripped en alles overgezet van mijn huidige pc. Toen nog enkele schokkende BSOD's voor ogen gehad, maar na de verwijdering van een defecte RAM strip loopt het hele systeem als een zonnetje. Iedereen bedankt voor de input!

Gr. Roel

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan