fysiek wissen harddisk

Status
Niet open voor verdere reacties.

nonurse

Gebruiker
Lid geworden
9 jan 2008
Ik wil mijn oude pc naar de stort brengen. Hij is totaal overleden kan er niet meer inkomen. muis, toetsenbord en cddriver reageren niet meer. Maar alle prive gegevens staan nog wel op mijn harddisk. Staat ergens een filmpje of foto's hoe ik de harddisk kan verwijderen en vernietigen? of andere ideeën? alvast bedankt :(

Ik wil mijn oude pc naar de stort brengen. Hij is totaal overleden kan er niet meer inkomen. muis, toetsenbord en cddriver reageren niet meer. Maar alle prive gegevens staan nog wel op mijn harddisk. Staat ergens een filmpje of foto's hoe ik de harddisk kan verwijderen en vernietigen? of andere ideeën? alvast bedankt :(

Haal hem er in elk geval uit, dan komt hij niet in 'vreemde' handen.
Als je met de computer waar hij in zit niks meer kan, kan je ook de partitites van die schijf niet verwijderen.
Tenzij je de harde schijf helemaal niet meer wilt gebruiken, is dit tegelijk het antwoord:

Bouw hem in in een andere pc of in een externe hardeschijfbehuizing en verwijder de partitie(s) op die harde schijf.
Maak er vervolgens weer één aan en formatteer die.
Knap iemand die dan nog gegevens (die er immers niet meer zijn) terug zou kunnen halen.

Fysiek?
Leg hem op een hakblok en sla er een paar keer flink op met een hele grote bijl :p
Geen hakblok of bijl? Ga met de harde schijf naar buiten en gooi hem een aantal keren flink hard op de straatstenen (wel oppassen dat niemand je ziet, want voor je het weet word je opgepakt wegens geestelijk onvermogen) .......

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan