Fysieke geheugendump tijdens branden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Het Hof

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
17 jul 2001
In toenemende mate gebeurt het tijdens het branden van een DVD, dat ik een blauw Windowsscherm krijg met een heleboel technische details, maar het sluit af met een storing in de fysieke geheugendump en Windows zal afgesloten worden. Ik heb geen idee wat er bedoeld wordt en ook: ligt het aan de DVD-brander en moet ik die vervangen, of is dat te voorbarig?

geef eens wat info over je systeem, oa hoeveelheid geheugen

Processor
Model : AMD Athlon(tm) XP 1800+
Snelheid : 1.53GHz
Model Nummer : 1800 (geschat)
Prestatie Rating : PR2211 (geschat)
Type : Standaard
L2 'On-board' Cache : 256kB ECC 'Synchronous' 'Write-Back' (16-way, 64 byte line grootte)

Moederbord
Bus(sen) : ISA AGP PCI USB FireWire/1394 i2c/SMBus
MP Ondersteuning : Geen
MP APIC : Geen
Systeem BIOS : Award Software International, Inc. 6.00 PG
Moederbord : MICRO-STAR INTERNATIONAL CO., LTD MS-6330
Totaal Geheugen : 511MB SDRAM

Chipset 1
Model : VIA Technologies Inc VT8363/5 KT133/KM133 System Controller
'Front Side Bus' Snelheid : 2x 133MHz (266MHz data rate)
Totaal Geheugen : 512MB SDRAM
Geheugen Bus Snelheid : 1x 133MHz (133MHz data rate)

Video Systeem
Monitor/Panel : Plug en Play-monitor
Adapter : NVIDIA GeForce2 MX/MX 400 (Microsoft Corporation)
'Image' Apparaat : Hewlett-Packard ScanJet 2200C

Fysieke Opslag Apparaten
Verwisselbare Schijf : Diskettestation
Harde Schijf : Maxtor 6Y120P0 (114.5GB)
Harde Schijf : WDC WD800BB-00DAA3 (74.5GB)
CD-ROM/DVD : LITE-ON LTR-24102B (CD 40X Rd, 24X Wr)
CD-ROM/DVD : _NEC DVD_RW ND-1300A (CD 40X Rd, 16X Wr) (DVD 5X Rd, 2X Wr)
CD-ROM/DVD : AXV CD/DVD-ROM SCSI CdRom Device (CD 32X Rd) (DVD 4X Rd)

Besturingssysteem
Windows Systeem : Microsoft Windows XP/2002 Professional Edition (Win32 x86) 5.01.2600 (Service Pack 2)

is je pc helemaal schoon?
bedoel, virus/spyware vrij, onlangs nog
gedefragmenteerd?

Virus- en spywarecheck gebeurt elke week, defragmentatie toevallig vorig weekend nog gedaan.

Ik heb zowel de eerste als de tweede URL doorgelopen (en ook gebruikt). Daarnaast heb ik het geheugen nog getest met DocMemory van Simmtester. Aan het geheugen lijkt niets te mankeren, dus er moet een andere oorzaak zijn.

Het is voor het oplossen van het probleem wel handig om de gegevens van het blauwe scherm te hebben want er zijn zoveel verschillende soorten foutmeldingen die in zo'n blauw scherm kunnen staan

Ja, dat is wel handig, maar ondoenlijk: het is een brij van letters en cijfers en een printscreen is niet mogelijk. Overschrijven van die gegevens is ondoenlijk door de hoeveelheid gegevens. Ik hoopte, dat de term Fysieke geheugendump in combinatie met een DVD-brander voldoende zou zijn om een belletje te laten rinkelen.

Je hoeft niet de hele blauwe scherm over te typen.

Er komt bovenin een naam te staan van de foutmelding bv unmountable_boot_device en daaronder een code bijv 0x0000008e en die 2 gegevens noteren

Okay, ik kom op dit item terug wanneer het zich weer voordoet.

Nou M@rio, gelukkig (?) heb ik weer een blauw scherm, dus ik kan je van de gevraagde informatie voozien.

Bovenin staat:

IRQ_NOT_LESS_OR_EQUAL

En meer onderin staat:

0X0000000A (0X8284DFF5, 0X00000002, 0X00000000, 0X804FEACC).

Hierna ga ik rebooten en brand de DVD. Als ik die hier na ga afspelen volgt er weer een blauw scherm:

Nu staat er o.m. STOP: 0X0000008E (0XC0000005, 0X805756D3, 0XF3567760, 0X00000000)

Ik hoop, dat jij iets kunt met deze informatie, want het kan een paar keer goed gaan, het kost me steeds weer een DVD.

Laatst bewerkt:
Met dank voor de URL's, maar ik kom daar niet uit. Het is een probleem, dat al een aantal maanden speelt en ook speelt na een schone installatie. Het gebeurt echter steeds vaker. Wat op die pagina's wordt genoemd is heel interessant, maar bij mij ontbreekt domweg de technische kennis om daar wat moois van te maken.

Het is verholpen, maar hoe het is ontstaan zal wel altijd een raadsel blijven. Voor mensen, die mogelijk een keer met hetzelfde worden geconfronteerd, meld ik even hoe ik het heb opgelost. Ik heb alle stuurprogramma's van de branders verwijderd en ook alle programma's, die ook maar iets met branden te maken hebben eraf gehaald. Daarna gereboot en één brandprogramma teruggezet. Als dat een tijdje goed gaat en ik heb een tweede brandprogramma nodig, dan maak ik een systeemherstelpunt aan en dan zou er mogelijk weer een conflict kunnen ontstaan en dan kan ik nog gemakkelijk terug naar het eerste brandprogramma. Maar misschien blijft het conflict ook wel weg, dat zijn soms de vreemde raadsels van een PC.

Mooi dat je het zelf opgelost hebt.
:thumb:

Ik weet uit eerdere ervaringen nog wel dat Nero i.c.m. Easy CD-Creator fataal kan zijn.

Gebruikte jij toevallig deze twee? Zo ja, dan was dit de oorzaak.

Inderdaad heb ik destijds meegemaakt, dat Nero en Easy CD-Creator met elkaar botsten. In mijn geval waren het Nero en Alcohol 120%.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan