Fysieke Geheugendump

Status
Niet open voor verdere reacties.

grandcherokee

Gebruiker
Lid geworden
30 okt 2010
Berichten
6
hallo,

daar is hij weer de bekende geheugendump....

als ik even niks doe op de computer dan krijg ik een blauw beeld met fysieke geheugendump te zien.

met de codes:

stop : 0x000000F4

0x00000003, 0x85d078f0, 0x85d07a64, 0x805d120A

kan iemand mij helpen om dit op te lossen zodat ik me computer normaal kan maken?

zonder dat hij steeds vast loopt en een geheugendump veroorzaakt? :shocked:

gr rene
 
Dat noemen we BSoD, pc specs misschien even posten?
 
Dat noemen we BSoD, pc specs misschien even posten?

dat weet ik , maar normaal kan je dat toch via uitvoeren: dan regedit intypen en dan krijg je een hele waslijst met onderdelen en daar onder moet je hem kunnen herstelllen alleen weet ik niet welke??

het is een Packard Bell Pentium D 820 2.8 GHz
ATI Radeon X600
Videogeheugen: 256 MB DDR SDRAM

windows XP gebruiksysteem!
 
- Komt vaker voor?
- Drivers up-to-date?
- RAM?
 
- Komt vaker voor?
- Drivers up-to-date?
- RAM?

jah het komt vaker voor!

heeft het eerst nooit gedaan, maar sinds een update van microsoft is hij het gaan doen, en meerdere mensen hebben er last van lees ik op deze site en op google.

ik heb de computer meerdere malen opnieuw ingesteld, fabrieksinstellingen zoals je hem toen kocht lege harde schijf dat alles gewist wordt maar dan doet ie het nog steeds...

kan misschien aan geheugen liggen maar volgens sommige mensen op deze site kun je het zelf verhelpen via dit :

ik heb dit nog niet uitgestest, doch volgens mijn informatie hier kun je het volgende uitproberen:
start Regedit (via uitvoeren)
Hkey_Local_Machine>System>CurrentControlSet>Control>Crashcontrol
en kies: AutoReboot aan de rechterkant
klik hier met rechts en kies Wijzigen
Kies een 0 voor het uitzetten (met de waarde 1 zet je het weer aan
Het resultaat zou zijn: geen spontane Reboot meer

maar dat was met een andere code dus ik moet iets anders hebben dan dit denk ik maar via dit programma kun je het stoppen werd mij verteld ....
 
Bepaalde processen die draaien?

Klik

neej, als de computer niks doet gewoon op leegscherm staat en ik gaat b.v 2 a 3 minuten iets doen ff weg van de computer en ik kom terug dan komt het blauw scherm te voorschijn met het dump gedoe:evil:

ik heb al geprobeerd bij dump vermelding inplaats van kleine dump naar geen dump te doen maar dat helpt ook niet bij computer beheer hij blijft het doen...

ik vind het raar

en ik ben niet de enigste met dit probleem zal toch wel te fixsen zijn of niet?

volgens mij kost een nieuw geheugen ook niet zo duur maar volgens mij is dat niet nodig zolang ik met de computer bezig ben is er niks aan de hand maar als hij even stil staat is het zover en als hij dvd's afspeelt sluit de computer zich zelf na een aantal minuten soms uren af en krijg het het dump versie weer te zien wat kan dat nou zijn?
 
Zal toch zeker aan je hardware liggen, probeer toch maar om je geheugen te vervangen. Btw, is eigenlijk niet op te lossen met een programma :p
 
Laatst bewerkt:
ik heb dit nog niet uitgestest, doch volgens mijn informatie hier kun je het volgende uitproberen:
start Regedit (via uitvoeren)
Hkey_Local_Machine>System>CurrentControlSet>Control>Crashcontrol
en kies: AutoReboot aan de rechterkant
klik hier met rechts en kies Wijzigen
Kies een 0 voor het uitzetten (met de waarde 1 zet je het weer aan
Het resultaat zou zijn: geen spontane Reboot meer

Toets [Windowstoets + Pause] -> tabblad Geavanceerd -> subrubriek Opstart- en herstelinstellingen -> Vink De Computer automatisch opnieuw opstarten uit..

Om het blauwe scherm te lezen kun je gebruik maken van NirSoft BlueScreenView en daarvoor moet je hier eens kijken: http://www.nirsoft.net/utils/blue_screen_view.html

Download Bluescreenview in zip file

Download BlueScreenView with full install/uninstall support
Download Nederlands taalbestand

Post het scherm verkregen door BlueScreenView
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan