Fysieke geheugendump

Status
Niet open voor verdere reacties.

WhimpEE

Gebruiker
Lid geworden
18 mrt 2011
help ik heb een gigantish probleem
sinds enkele dagen heb ik een nieuwe pc en alles liep eerst goed maar nu krijg ik op totaal willekeurige momenten een freeze en daarna een blauw sherm met een hele lap tekst en de volgende eror codes - Fysieke geheugen dump - error: stop: 0x0000007F

wat moet ik doen ?????
is mijn harde shijf of mijn ram geheugen kapot of moet iets anders worden ingesteld ?????

Eerst dacht ik dat het uitvallen aan mijn voeding lag maar toen kon ik het bluawesherm nog niet lezen

Als je pc nieuw is, zou ik eerst eens naar de verkoper stappen.
Als je zelf als leek gaat prutsen, heb je nl. kans dat je garantie niet meer geldig is.

Het zal vermoedelijk een driverprobleem zijn, maar het risico wat je aangaat moet je bij de verkoper leggen.

ik heb hem zelf in elkaar gezet ik kan me zelf niet om de garantie vragen.
memtest 86 is nu bezig met me ram geheugen kijken of daar errors inzitten
welke drivers moet ik dan instaleren die van het mobo video kaart of geluidskaart internet adapter??????

Memtest86 heeft een error gevonden
tst - pass - failing - adress - good - bad - EER bits - count - cpu
10 0 000746e2230 1862.1mb 14f731aa 10f731aa 04000000 1 2

dit stond er op het sherm kan dit nog worden opgelost of is het Ram geheugen definitief kapot ???

Heb je meerdere bankjes, dan moet je ze eerst eens verwisselen cq een voor een testen.

Ga naar de site van je moederbordfabrikant en installeer de meest recente drivers van je componenten, te beginnen met de chipset.

van het moederbord zijn alle drivers al zo recent als maar zijn kan
ik heb 2 x 1 gb corsair dominator ram ik zal es kijken of een van twee het tenminste nog wel doet.

wat betekent het als de test vastloopt na 1min en 3 seconden ???
hij geeft geen error of wat dan ook hij loopt gewoon vast doet niks meer timer loopt ook niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan