géén office meer, géén email meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

frankys

Gebruiker
Lid geworden
17 aug 2010
Goedemorgen, na een automatische update kan ik geen outlook meer starten, geen word,geen excel, geen whatever programma in office.

ik werk met vista en office 2010.
tot op een paar dagen werkte alles prima, zonder enkele problemen. ik heb de automatische zoeker naar updates altijd aanstaan en af en toe is er een update bij het uitschakelen. allemaal prima.

maar nu heb ik een automatische update gekregen en hoppa, geen office meer. bij het opstarten van mijn laptop krijg ik een melding dat er geen standard e-mail-client voor handen is en dat ik oulook moet opstarten. en dat kán helemaal niet.
als ik outlook start, krijg ik de melding dat de side-by-side configuratie fout is en dat ik maar in de eventviewer moet gaan kijken wat er mis is. er staan voldoende errors in die viewer waar ik natuurlijk niet zo veel mee kan. en die side-by-side configuratie? Huh? ik weet niet waar ik dat kan vinden.

nu heb ik dat windows live update bekeken in de programma's die recent geinstalleert zijn en dat heb ik er afgegooit. maar dan nog kan ik office niet starten.

also, het is duidelijk ik er een update is die mijn systeem blokkeert. ik hoop dat er iemand is die mij kan helpen. ik kan al 3 dagen niet thuis werken en geen email ontvangen.

Laatst bewerkt door een moderator:
Om het probleem op te lossen, gebruik de Microsoft Visual C++ 2005 Redistributable Package om de runtime libraries (softwarebibliotheken) te installeren.

Download Microsoft Visual C ++ 2005 Redistributable Package (x86)

Download Microsoft Visual C ++ 2005 Redistributable Package (x64)

Dat zijn softwarebibliotheken die worden gebruikt door programma's die in datzelfde Microsoft Visual C++ zijn geschreven. Die programma's kunnen om specifieke versies van de bibliotheken vragen, dus draai Windows Update om ook de laaste versie (volgens mij 2008) te downloaden/installeren.

Even een systeemherstel naar de datum van voor de updates uitvoeren? Daarna even rustig op zoek naar de vermoedelijke oorzaak -> zoeken naar de KB en eventuele opmerkingen van Microsoft / anderen over deze update(s).

ik ben zeer blij met de antwoorden. Top, echt klasse. geeft een goed gevoel dat ik niet in het donker roep.

echter..... ik ben natuurlijk verre van een rocket scientist en dan zijn teksten als Visual C++ al vrij snel een bedreiging. ik bedoel, ik kan dat best downloaden, maar moet ik dan ook programmeren?

wat gast0225 schrijft klinkt ook goed. ik heb ergens gezien dat ik inderdaad systeemherstel kan doen. maar heb ik dan programmaschijven nodig?

Nee, daar heb je geen schijf / schijven voor nodig; je gaat naar configuratiescherm, systeem, geavanceerde systeeminstellingen, systeembeveiliging en daar lees je 'Systeemherstel'. Activeer het en voer het uit.

also, gast0225, ik heb een poging gedaan. Wanneer ik bij System Protection ben, kan ik bv kiezen voor system restore. Vervolgens heb ik een keus voor aanbevolen restore of kies een ander restore point. Beide doen verder niet zoveel en de oplossing is daar ook helaas niet. Als ik kies voor het creeren van een nieuw punt, kan ik een datum invullen en na ok gebeurt hier ook niet echt vele meer. hij doet op een gegeven moment restart en ik blijf nog steeds met dezelfde problemen zitten.
blijkbaar doe ik iets fout, maar ik ben er nog niet achter waar.

Onder de Officeprogramma's in bur.acc staat ook een Office repairtool. Voer die eens uit.

Als je SidebySide fouten krijgt, moet je het Microsoft Visual C ++ 2005 Redistributable Package (x86) downloaden als je een 32bits Windows draait en een Microsoft Visual C ++ 2005 Redistributable Package (x64) bits downloaden als je een 64 bits OS draait.
zie posting #2

Hoe kom je er achter of je een 32- of 64 bits OS draait?
Kijk naar de instructies over systeeminformatie bijvoegen onderaan in dit bericht

Laatst bewerkt:
Right, ook dat heb ik nu gedaan. maar nog steeds blijven dezelfde meldingen komen. nu ik die MV C++ erop heb staan en de systeminfo stappen uitgevoert, wat is dan de volgende stap?

de side-by-side configuratie blijft gewoon terugkomen als ik probeer outlook te starten. Bij de andere programma's zoals Word moet ik nog steeds een associatie maken.

Hoe ga ik dit allemaal doen?

Laatst bewerkt:
Volgende stap:
draai Windows Update om ook de laaste versie (volgens mij 2008) te downloaden/installeren
Het programma kan om verschillende versies van MV C++ vragen. Verwijder dus na deze update niets!

Verklaar je nader wat betreft dit:
Bij de andere programma's zoals Word moet ik nog steeds een associatie maken.

Laatst bewerkt:
bv Word: de melding is dan:
this file does not have a program assiciated with it for performing this action. create an association in the Set Associations control panel.

bv Word: de melding is dan:
this file does not have a program assiciated with it for performing this action. create an association in the Set Associations control panel.

Combineer [Windowstoets+r] -> typ: control -> Kies Programma's -> Standaardprogramma's -> Een bestandstype of protocol aan een specifiek programma koppelen.
Zoek hier voor Word: .doc, .docm en .docx en klik vervolgens rechtsboven op Ander programma. Hier kun je de programma-associatie maken...

Laatst bewerkt:
heb je raad opgevolgt.
ik heb die lijst gekozen en .doc gekozen. werkt niet. Dan heb ik .doc terug gezet naar Microsoft Word. Als ik via de explorer een Word doc aanklik, krijg ik de melding dat deside-by-side configuratie incorrect is.zoals dat ook bij outlook komt.

bij het opstarten van m'n laptop krijg ik sinds die updates van de 22ste de volgende melding van outlook, zonder dat ik nog iets heb gedaan:
Er is geen standard E-mail Client voor handen of de huidige Email Client kan de messaging verzoek niet aan. Voer Outlook uit en leg outlook als standard emailclient vast.

als ik dan toch outlook probeer, krijg ik
c:\program files\microsoft office\office14\outlook.exe
the application has failed to start because its side-by-side configuration is incorrect. please see the application event log for more detail.

in the eventlog:
Activation context generation failed for "C:\Program Files\Microsoft Office\Office14\OUTLOOK.EXE.Manifest". Dependent Assembly Microsoft.VC90.CRT,processorArchitecture="x86",publicKeyToken="1fc8b3b9a1e18e3b",type="win32",version="9.0.30729.1" could not be found. Please use sxstrace.exe for detailed diagnosis.

en ook:
- System
- Provider
[ Name] SideBySide
- EventID 33
[ Qualifiers] 49409
Level 2
Task 0
Keywords 0x80000000000000
- TimeCreated
[ SystemTime] 2011-02-27T11:26:55.000Z
EventRecordID 79392
Channel Application
Computer Toshiba-PC
Security

- EventData
Microsoft.VC90.CRT,processorArchitecture="x86",publicKeyToken="1fc8b3b9a1e18e3b",type="win32",version="9.0.30729.1"

C:\Program Files\Microsoft Office\Office14\OUTLOOK.EXE.Manifest

Kan je hier wat mee? ikke niet. bij ons in Zwitserland zeggen ze dan "bahnhof?"
by the way,ik heb 2005, 2008 en 2010 MV C++ ook al op m'n laptop staan. ik weet neit wat ik daar meer mee moet, maar er veranderd helaas niets.

Laatst bewerkt:
En de heel basale Office repair tool sla je gemakshalve maar even over?

nope, dat doe ik niet. Ik heb overal gezocht, maar die tool heb ik helemaal niet. start, programma's, microsoft office en zelfs ik office tools is geen repair tool. ik zou het graag willen draaien, maar vertel mij waar die is.

oh, en voordat iemand op het idee zou komen: nope, het is allemaal super legaal wat ik heb en ik heb ook alle product key's etc. etc. Er is geen illigale software in ons huis.

Laatst bewerkt:
Kun je nagaan welke updates je ontvangen hebt de 22e?
En wil je bovendien een schermafdruk bijvoegen v/d ontvangen foutmeldingen?

/edit:
Als je regedit opent kun je checken dat de .docx extension is geassocieerd met winword.exe.

Combineer [windowstoets+r] -> typ: regedit
Navigeer naar:
HKEY_CLASSES_ROOT\Word.Document.12\shell\Open\command

De standaardwaarde is:

"C:\Program Files\Microsoft Office\Office14\WINWORD.EXE" /n "%1"
Wat staat er bij jou?

Laatst bewerkt:
Als jij Office hebt geïnstalleerd, dan zou 'ie er gewoon bij moeten staan, ondanks het feit dat jij 2010 hebt en ik 2007.

Bijlagen

• Presentatie1.jpg
    Presentatie1.jpg
    80,5 KB · Weergaven: 60
Ik geloof je direct, maar ik heb het er echt niet bijzitten.
melding 3.jpgmelding 2.jpgmelding 1.jpg

Ik ben je meer als dankbaar voor je pogingen. Ik gooi nu de 2007 installatie disk er maar in, want ook ik weet het niet meer. Het blijft voor mij een volslagen raadsel. Hoe is het in hemelsnaam mogelijk dat het hele pakket office niet wil werken na een updaate van notabene microsoft zelf. Hier is het laatste woord niet over geschreven. Wat een mega drama van die lui.

nogmaals dank voor de hulp. Ik zal schrijven hoe het verder is gegaan, na deze nieuwe installatie.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan