géén systeembeheer

Status
Niet open voor verdere reacties.

Stigter

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
20 jul 2001
Goedeavond,
vanmiddag een imagebestand gemaakt en daarna servicepack 2 gedownload en geinstalleerd.

Toen ik in configuratiescherm zat en bij systeembeheer wilde kijken had ik een lege map. Beetje lopen googlen, maar geen oplossing weten te vinden.

Oke, dan maar image terugzetten, want dan zou het toch weer goed moeten zijn..
Niet dus, wie weet hoe ik het weer terug krijg? alle opties die normaal in systeembeheer zitten?

Oja, ook in veilige modus als adminstrateur géén systeembeheer.............

Nope, want ik had me image al terug gezet...
en daar was geen systeemherstel meer beschikbaar.
Ik heb het vermoeden dat het wellicht ooit eens met een tweak of zo is uitgezet, maar welke??

Houd er maar rekening mee dat het komt door SP2.

Nadat ik XP2 had gedownload was ik al mijn internetverbindingen kwijt. Alle systeemmappen van netwerkverbinding: leeg ! Heb win xp (op advies van microsoft support) helemaal opnieuw moeten installeren :(

Maar ik had de image van te voren gemaakt...
en een image van de hd terug gezet.
zo goed kan xp2 niet zijn, dat deze ook de image kan beschadigen..

Je hebt gelijk, daar heb ik overheen gelezen. Maar dan moet die map ook al leeg zijn geweest op het moment dat je die image maakte. Dat kan niet anders, omdat een image van elke bit een copie maakt.

Klopt, daarom heb ik ook een vermoeden dat het ooit een tweak is geweest.

Ik dacht dat het sp2 was, maar na het terugzetten van de image is het probleem er nog steeds.

Ik kan overigens wel via "deze computer" rechtermuisknop op "beheren" naar computerbeheer gaan.

Wellicht handig voor andere, ik werk met xp pro ned sp1

Dan zou ik niks meer met die image doen en de hele boel weer vanaf de xp cd opnieuw installeren. Maak pas overigens een image als je bijna zeker weet dat alles naar jou wens verloopt.

Die image is goed...
en om alleen voor systeembeheer de hele pc opnieuw te installeren... Nope, geen zin in.

Ik maak altijd pas een image als die goed loopt, maar probeer wel elke maand een image te maken, dit "foutje" zal al een hele tijd zijn, echter omdat ik niet meer naar systeembeheer kijk, wist ik niet dat hij deze niet meer weergaf.

Wellicht is het iets dat in het verleden met een registertweak veranderd is.

Hoy,

Ik heb even bij mezelf gekeken mischien heeft u hier wat aan. Dit is wel in de XP Home of dit voor Pro ook geschikt is?

Componet services=
C:\Windows\system32\com\comex.msc

Computerbeheer=
%SystemRoot%\system32\compmgmt.msc /s

Gegevensbronnen (ODBC)=
%SystemRoot%\system32\odbcab32.exe

Logboeken=
%SystemRoot%\system32\eventvwr.msc /s

Prestaties=
%SystemRoot%\system32\perfmon.msc /s

Services=
%SystemRoot%\system32\services.msc /s

misschien kunt u de nieuwe snelkoppelingen zelf wel maken in de map.

:thumb: :thumb: :thumb: :thumb: :thumb:

Perfekt, nu staan de snelkoppelingen er weer!!!

Bedankt, :love:

haha, ja als je niet meer weet wat daar hoort, dan is het lastig zoeken... met jouw koppelingen was het probleem snel herstelt..

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan