G DATA basis virusanalyse???

Status
Niet open voor verdere reacties.

Daphne82

Gebruiker
Lid geworden
18 jul 2004
Hallo,

Ik heb van G DATA InternetSecurity 2008 gekocht. Nu wil ik deze installeren, maar in de handleiding staat dat je eerst een basis virusanalyse moet uitvoeren met de installatie-cd. Nu wil ik dit graag doen, alleen kun je in deze virusanalyse lukt het me niet om gewoon de hele computer te laten scannen. Dus dacht ik ..... even in de handleiding kijken hoe dat dan wel moet. Nu staat er in de handleiding:

Gebruik de G DATA AntiVirus software op de boot CD om uw computer op virussen te controleren en deze eventueel te verwijderen. Uitleg over het gebruik van de basis virusanalyse vindt u in de online hulp die bij het starten van de boot CD beschikbaar is.

Daar wordt ik dus niet veel wijzer van, want op die cd kan ik niks vinden over online hulp. Nu mijn vraag:

Kan iemand mij vertellen hoe ik dus die basis virusanalyse over de gehele computer kan uitvoeren of me kan vertellen waar ik deze online hulp kan vinden voor die uitleg?

Hoi,

Ik heb ook g-data en heb gewoon geinstalleerd en daarna de analyse gedaan werkt net zo goed.
En als je het wel wil doen moet je hem van cd-rom opstarten dus net als dat je xp wil installeerd de cd-rom speler als first boot zetten in de bios en dan van G-data cd-rom opstarten dan komt er een menu waar je uit kan kiezen.
Modag

Laatst bewerkt:
Hoi,
Ik heb ook g-data en heb gewoon geinstalleerd en daarna de analyse gedaan werkt net zo goed.
In de handleiding staat:
Voer s.v.p. absoluut voor de installatie van de software een basis virusanalyse
met de boot CD ROM uit! Deze controleert of uw systeem al door een virus is geïnfecteerd.
Als u verzuimt om de basis virusanalyse uit te voeren kan het gebeuren
dat bv. stealth virussen de virusbescherming omzeilen en pas later of helemaal niet
opvallen.

Dus liever doe ik de virusanalyse wel!

En als je het wel wil doen moet je hem van cd-rom opstarten dus net als dat je xp wil installeerd de cd-rom speler als first boot zetten in de bios en dan van G-data cd-rom opstarten dan komt er een menu waar je uit kan kiezen. Modag
Dat begrijp ik wel maar je kunt als je in die basis virusanalyse zit, moet je selecteren wat je wilt scannen en ik weet niet zo goed wat je moet selecteren, omdat ik nergens de c schrijf kan vinden etc.

Hoi,

Als je hem dus opstart van cd-rom, dan krijg je als de linuxomgeving gestart is de venster van Gdata. Daarin staat in het midden scanlokaties. Daarin zie je alle harde schijven staan die jouw systeem heeft. Je kunt het beste deze allemaal laten scannen.
De C-schijf is in dit geval 'WINDOWS/DRIVE0'.

Gr,

Modag

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan