g drive/microsoft docx

• Onderwerp starter Onderwerp starter rsk
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

rsk

Gebruiker
Lid geworden
12 feb 2012
Beste mensen,

Mijn schoonzus heeft problemen met haar gdrive. Wanneer ze docx en xlsx bestanden die gemaakt zijn in ms office plaatst dan veranderd gdrive de hele layout wist dingen. Bij pdf bestanden doet gdrive niks mee. De automatisch omzet vinkje van gdrive staat uit.

Weten jullie hoe dit kan en hoe dit opgelost moet worden?

alvast hartelijk dank !

Met de R-muis op het docx bestand zou je eenvoudig voor "kopieer naar gezipt bestand/map" kunnen kiezen.
Het blijft vervelend maar dit is wel een standaard optie in de Verkenner en is snel uit te voeren.
Met wachtwoorden de docx beveiligen zou mss ook werken, maar dat vind ik wel een gedoe als je over een tijd wellicht een wachtwoord niet meer weet...

Dank je wel voor je antwoord. Zoiets had ik ook al in gedachten. Het is wel een lastige optie. Ik snap niet waarom gdrive dit moet doen.
Kon alles maar uitgezet worden en dat alleen letterlijk de cloud alleen actief is.
Met de R-muis op het docx bestand zou je eenvoudig voor "kopieer naar gezipt bestand/map" kunnen kiezen.
Het blijft vervelend maar dit is wel een standaard optie in de Verkenner en is snel uit te voeren.
Met wachtwoorden de docx beveiligen zou mss ook werken, maar dat vind ik wel een gedoe als je over een tijd wellicht een wachtwoord niet meer weet...

Alleen de cloud.... dan heb je geen backup.... dan is bij verlies het probleem nog groter dan je huidige probleem.....

Wat bedoel je ? Een cloud is hd die je van een andere mag gebruiken voor een backup. Dus ik snap je antwoord niet.
Alleen de cloud.... dan heb je geen backup.... dan is bij verlies het probleem nog groter dan je huidige probleem.....

Als er onverwachts een probleem is met die cloud en je hebt het te laat in de gaten .... dan ben je je backup kwijt.

Eigenlijk reageer ik vooral op dit:
Kon alles maar uitgezet worden en dat alleen letterlijk de cloud alleen actief is.
Dan ben je echt alles kwijt.....
En dat gebeurt nu af en toe met Onedrive.... een verkeerde foto die de US-mensen niet bevalt en dat account kan dicht gaan.
https://www.consumentenbond.nl/digitaalgids/digitaalgids-uitgelicht/microsoft-blokkeert-account

Ja je moet ook altijd een backup van je backup hebben, minimaal 1x maar liefst 2x
Als er onverwachts een probleem is met die cloud en je hebt het te laat in de gaten .... dan ben je je backup kwijt.

Eigenlijk reageer ik vooral op dit:
Dan ben je echt alles kwijt.....
En dat gebeurt nu af en toe met Onedrive.... een verkeerde foto die de US-mensen niet bevalt en dat account kan dicht gaan.
https://www.consumentenbond.nl/digitaalgids/digitaalgids-uitgelicht/microsoft-blokkeert-account

Ja je moet ook altijd een backup van je backup hebben, minimaal 1x maar liefst 2x
Ok.... dat weet je dus, maar dan begrijp ik deze opmerking dus echt niet...
Dit komt bij mij binnen of je alleen maar de cloud wilt gebruiken, zonder verdere backups, maar mss lees/begrijp ik het verkeerd?

Weer heel erg bedankt voor je tijd. Hierin zit echter niet de oplossing. Wat ik bedoel met het probleem.

1. Als je een cel een bepaalde grootte maakt is die ander formaat geworden.

2. Als je afbeeldingen invoegt en op een plek plaatst dan staat de afbeelding op een andere plek.

3. Lettertypes worden veranderd.

4. Als je b.v. een organigrammen invoegt en op maat maakt zijn ze groter, verschoven enzo enzo

Laatste poging. Want ik zie de oplossing verder ook niet in het probleem. https://support.google.com/docs/answer/7505592?hl=nl

Dat is dus niet de bedoeling. Het is bedoeld als backup en zodat iedereen dat iedereen het eruit kan downloaden als iets aangepast is. Het moet gewoon zo zijn als je er ieta op zet dat gdrive ervan blijft. Gdrive moet dom weg het bestand accepteren hoe het bestand erop gezet worden en met de vingertjes vanaf blijven.

Ik begrijp dat het helemaal niet mogelijk is. Misschien dan toch maar een wachtwoord erover heen zetten. Iedereen heel erg bedankt voor alles.

Kennelijk moet je de bestanden converteren. Dat kan alleen op een computer. De indeling zoals jij die doet voldoet mijns inziens niet.

Probeer eens. Succes.

https://support.google.com/drive/answer/2424368#convert

idd weerbarstig is Google dan. Het zal wel gaan in microsoft (word) Docx zelf. Succes ermee.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan