G:/win_XP C:/win_xp van maken.

Status
Niet open voor verdere reacties.

oswaldo.r

Gebruiker
Lid geworden
10 nov 2001
Hallo Ik zit met het volgende iets...
Ik kom er niet uit :(..
Ik heb 2 HDD in pc zitten een van 200GB (master) en 1 van 80GB (slave poort).
C:/ is verdeeld in 2 partities een van 120GB en een van 80 GB op C:/ staat win 2000 . Op D: staat bestanden die ik moet bewaren.
Dan heb ik in win 200 nog een schijf van 80 GB partitie <B> G:/</B> en daar staat win XP op . Als ik in win 2000 zit kan ik niet op g:/ komen want bron is waarschijnlijk beschadigd wolgens win2k .
Nu start ik eens op in win XP dan is partitie G:/ verandert in partitie E:/ , maar werkt verder goed ;).
Nu wat ik wil is C:/ helemaal leeg maken , ik kan namelijk in Xp c:/ met rechter muis klik formatteren .
Kan ik dat ook gewoon zo doen ? zonder problemen te krijgen met het opstarten van pc ? En kan ik dan van e:/ alles daarin kopieeren en dan plakken in c:/ en pc booten dat ik dan een dual boot krijg tussen 2X win Xp ? Zo dat ik dan Win XP van C:/ opstart en dan ( als werkt ) E:/ helemaal formatteren ? Of moet ik het heel anders aan pakken :hu:
grtz oswaldo
:thumb:

Met kopieren en plakken zul je het niet gaan redden.
Het beste is om Winxp opnieuw te installeren op de juiste partitie.

Ik denk dat je alleen een paar dingen door elkaar haalt.
De hardeschijven zelf hebben geen letters, alleen je partities.
Dus je master schijf van 200GB heeft normaal C en D als je twee partities hebt aangemaakt.
Je Slave schijf zou dan de E worden, als er maar 1 partitie aanwezig is.

Ik weet niet of je in het bezit bent van Partition Magic, dan zou je in de partitie van 120GB nog een partitie kunnen maken, waar je WinXp op installeerd.

hoi :).

Dus het beste wat ik kan doen is c:/ formatteren en opnieuw beginnen met Xp installeren ?
Daarna de backups van mijn huidige xp overzetten naar c:/ en dan de resterende schijfen formatteren ?
Ik wil C;/ wel 120 Gb houden voor Xp;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan