ga-k8n-sli dualchannel mem boot fail

Status
Niet open voor verdere reacties.

spree

Gebruiker
Lid geworden
23 sep 2007
Berichten
32
Ik heb een heel raar probleem, heb al rond gezocht maar kan nergens een oplossing vinden (wel een aantal mensen die de vraag stellen).

Sinds een paar dagen geleden, wanneer ik mijn pc met dualchannel memory wil booten krijg ik een herhalende lange piep (wat indiceert dat er iets mis is met het geheugen). Vervolgens haal ik één van de memory strips eruit, en de pc boot gewoon, maakt niet uit welke memory strip / slot. Een BIOS update zou misschien helpen, maar voor ik dat ga doen (met alle risico's van dien) wil ik eerst zeker weten of dit ook de oplossing is, aangezien het ineens een aantal dagen geleden begon, en het op dezelfde BIOS wel gewoon jarenlang werkte (inclusief op oudere BIOS versies).

Ik heb de slots schoongeblazen, maar dit mag ook niet baten.

Geheugen: 2x DDR 1024MB 400 PC-322 Brand
Moederbord: GA-K8N-SLI

Alvast hartelijk bedankt,

Met vriendelijke groet,

Jan-Willem Evenblij
 
Goedemorgen,

Je hebt 4 geheugenslots , heb je ze al op de andere 2 geprobeert want ik begrijp dat je 2 reepjes geheugen hebt.
En/of een bios udate helpt betwijfel ik, zijn de instellingen niet verandert in de bios misschien dat je batterijtje leeg is

Modag
 
Dat is nou juist het gekke, de memory strips werken dus wel gewoon als ik er maar eentje tegelijk gebruik, maakt niet uit welke van de twee of in welke slot, maar zodra ik ze er beiden in stop werkt het niet meer. M'n BIOS heb ik al gereset, en ben elke optie nagelopen dus het lijkt me niet dat het daar in kan zitten. Ook heb ik m'n batterij gewoon goed in m'n moederbord zitten, dus lijkt het me niet dat ie leeg is. :(
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan